معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان خبرداد:

اجرای ویژه برنامه های هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز در استان

سنندج(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از اجرای ویژه برنامه های هفته بزرگداشت قرآن ، عترت و نماز ( 23 لغایت 30 آذر ) در استان با رویکرد فضای مجازی خبر داد .

کد مطلب: ۱۱۴۴۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ویژه برنامه های هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز در استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان حجت الله نریمانی با اعلام این خبر گفت: در همین راستا دستورالعمل اجرایی هفته قرآن، عترت و نماز به واحد های اداری و آموزشی استان ابلاغ شده است .

وی با اشاره به اهداف برگزاری برنامه های این هفته ، تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن کریم، عترت ( ع ) و فرهنگ اقامه نماز، زمینه سازی جهت انس بیشتر دانش آموزان و فرهنگیان با قرآن، عترت و نماز، برگزاری مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و زمینه سازی جهت شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و مصونیت بخشی جوانان و نوجوانان با بهره گیری از معارف قرآن کریم و اهل بیت ( ع ) و احکام دینی در برابر تهاجم فرهنگی غرب را از مهم اهداف بر شمرد .

نریمانی در ادامه به اقدامات اجرایی هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز پرداخت و تشکیل ستاد بزرگداشت هفته قرآن، عترت و نماز ، ارسال شیوه نامه به واحد های آموزشی ، انجام تبلغات در فضای مجازی، برگزاری جلسات توجیهی ، برگزاری مرحله اول مسابقات قرآن، عترت و نماز به صورت مجازی و معرفی نرم افزار های قرآنی به دانش آموزان را از مهم ترین اقدامات بر شمرد .

وی فضا سازی سمعی و بصری مدارس و ادارات با موضوعات مرتبط، اجرای محافل انس با قرآن ، عترت و نماز با حضور قاریان کشوری و بین المللی دانش آموزی به صورت مجازی، دعوت از دانش آموزان علاقمند جهت شرکت در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم ، طرح امام شناسی « مصباح الهدی » به صورت مجازی و تشویق و ترغیب دانش آموزان جهت ثبت نام در طرح ملی نور ( حفظ ترتیبی ) قرآن کریم با مراجعه به سایت www.quran.medu.ir را از دیگر برنامه های ابلاغی این هفته اعلام کرد .

به گفته وی ترویج فرهنگ آشنایی دانش آموزان با مرجعیت و تقلید ( ویژه مناطق و دانش آموزان اهل تشیع ) به صورت مجازی، برگزاری مسابقه انشای نماز به صورت هماهنگ شهرستانی در تاریخ 25 آذر ماه 99 به صورت مجازی از دیگر برنامه های هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود افتتاح مراکز دارالقرآن شهرستانهای سروآباد، سقزو مریوان، برگزاری همایش پیش اجلاسیه نماز استانی و تجلیل از فعالان نماز در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزی، دیدار فعالان قرآن استانی با نماینده ولی فقیه در استان و خانواده های شهداء با محوریت خانواده های قرآنی را از دیگر برنامه های شاخص استان در این هفته عنوان کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار