متخلف ترین شکارچی مناطق حفاظت شده قمصر و برزک در دام قانون افتاد

اصفهان‌(پانا) -دادستان کاشان با هشدار به شکارچیان متخلف، وعده داد در رسیدگی به پرونده این متهمان هیچگونه مماشاتی صورت نخواهد گرفت و درخواست اشد مجازات خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
متخلف ترین شکارچی مناطق حفاظت شده  قمصر و برزک در دام قانون افتاد

دادستان کاشان در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت:خوشبختانه با رصد اطلاعاتی بعمل آمده و با تلاش مامورین انتظامی کلانتری برزک و مامورین اداره محیط زیست کاشان، شکارچی حرفه ای حیات وحش برزک، دستگیر و با قرار قانونی عازم زندان شد.
روح اله دهقانی در تشریح جزئیات پرونده این متهم بیان داشت که در تحقیقات انجام شده از این شکارچی متخلف، مستنداتی از شکار ۳۰ راس کل، بز، قوچ و میش وحشی و همچنین زنده گیری یک راس بزغاله به دست آمد که ابعاد وسیع تخلفات این شکارچی بی رحم را نشان می دهد که به اذعان کارشناسان، این اقدام باعث آسیب رساندن به بهترین زیستگاههای مناطق حفاظت شده قمصر و برزک گردیده است. دهقانی اشاره کرد تصاویری به دست آمده است که متهم با وقاحت تمام از شکارهای خود عکس تهیه کرده است. لازم به ذکر است از این متخلف علاوه بر مستندات مذکور، شواهدی دال بر خرید و فروش گوشت شکار و سلاح های غیر مجاز و قاچاق به دست آمده است.
دهقانی اظهار داشت :مناطق حفاظت شده قمصر و برزک و روستاهای تابعه با وسعت ۶۰ هزا هکتار به عنوان یکی از مناطق بسیار مستعد و بسیار ارزشمند برای فعالیت های تحقیقاتی و زیست محیطی است که حراست هر چه بیشتر از این مجموعه، مستلزم همراهی و هم افزایی مسئولین شهرستانی و استانی است که با توجه به محدودیت های نیروی انسانی و امکاناتی محیط زیست کاشان، می طلبد که سازمان های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست نیز در بالا بردن سطح آگاهی های عمومی در زمینه حفاظت از محیط زیست طبیعی منطقه وارد میدان شوند تا دیگر شاهد وقوع این جرایم نباشیم.
خبرنگار:محمد طاها نمکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار