بررسی موضوعات امنیتی اقتصادی در جلسه کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان

تهران (پانا) - کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (۱۳ آذرماه) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی موضوعات امنیتی اقتصادی در جلسه کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان

به گزارش دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، در این جلسه که با حضور چند تن از مسئولان امنیتی و اقتصادی تشکیل شد علاوه بر تحلیل مسائل جاری روز، مسائلی همچون نقش نفوذ و عناصر نفوذی در ایجاد بحرانهای تصنعی و نقطه‌ای در معیشت مردم و ناکارآمدی و عدم هماهنگی برخی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها در مقابله با فشارهای حداکثری اعمال شده از سوی دشمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری، همچنین با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های پیدا و پنهان در مقابله با تحریم و خنثی‌سازی اهداف دشمن بر موارد زیر تأکید کردند:

۱. ضروری است نتایج و فرصت‌های حاصله، تحت الشعاع فضای ایجاد شده ناشی از انتخابات آمریکا قرار نگیرد و تمرکز بر تقویت و قوی‌شدن اقتصاد کشور با رهایی از واردات و تکیه بر تولید داخل استمرار یابد.

۲. با توجه به رویکردهای وزارت خزانه‌داری و اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه نظام، تدابیر لازم جهت از میان بردن امکان تحمیل کنوانسیون‌های پالرمو و CFT و خسارت‌های جبران ناپذیر آن اندیشیده شود.

۳. نظر به تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در 17 ربیع و همچنین جلسه معظم له با شورای عالی هماهنگی اقتصادی، ضروری است با رویکردی فعال‌تر هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اقتصادی، وزارتخانه‌های اقتصاد، نفت، صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی در راستای شناسایی و حل مسائل اقتصادی که منجر به فشار معیشتی به مردم عزیز شده است به عمل آید.

با استفاده از آسیب‌شناسی واگذاری‌های انجام شده و آثار و تبعات آن که گاه سبب لطمه‌های جبران‌ناپذیر به توانمندی راهبردی اقتصادی، تولید ملی و اشتغال کشور شده است در واگذاری‌های آتی بنگاه‌های اقتصادی دولت در نظر گرفته شود.

اهتمام و جدیت بیشتر در فرصت‌آفرینی اقتصادی و تعامل با همسایگان و شرکای راهبردی در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار