مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد:

آغاز ساختن زیر بنای پژوهشی کشور از مدارس است

ملارد(پانا)- چنانچه آموزش و پرورش قصد توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس را داشته باشد؛ باید این فرهنگ را در دوره ابتدایی ایجاد کرده و در دوره‌های تحصیلی بالاتر آن را بسط و گسترش دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ساختن زیر بنای پژوهشی کشور از مدارس  است

تحقیق و پژوهش به مجموعه فعالیت‌های بدیع، خلاق، نوآورانه، نظام‌یافته و برنامه‌ریزی شده‌ای گفته می‌شود که به طور کلی با هدف و در جهت گسترش شناخت مرزهای علمی و کاربرد این دانش برای بهبود زندگی صورت پذیرد.

پژوهش و نوآوری در جامعه‌ای توسعه پیدا می­‌کند که نظام آموزشی و فرهنگی، زمینه و بستر مناسب برای آن را تدارک دیده باشد. بنابراین؛ تحقیق را می‌توان در کنار آموزش یکی از اهداف بسیار مهم آموزش و پرورش دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و به نظر می‌رسد که مدارس و معلمان در این میان دارای وظیفه بسیار مهم و حساسی هستند که می‌توانند علاوه بر فعالیت‌های تحقیقاتی روح و انگیزه تحقیق و روش‌های درست پژوهش را در میان دانش آموزان نهادینه کنند.

در راستای اهمیت هفته پژوهش، طیب رضایی‌فر مدیر آموزش و پرورش ملارد از انجام برنامه‌های هفته پژوهش در مدارس این شهرستان خبر داد.

رضایی‌فر در تشریح این برنامه‌ها به پانا گفت: تشکیل شورای معلمان ویژه هفته پژوهش در مدارس و در شبکه شاد، جهت بررسی شرایط موجود پژوهشی در مدارس و یافتن راهکارهای عملیاتی برای بهبود آن، معرفی و تقدیر از معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر برتر توسط آموزشگاه، ایجاد بانک اطلاعات محققین و پژوهشگران فرهنگی و دانش‌آموزی، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی برای همکاران با موضوع‌های: «اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش وپرورش چه تاثیری بر جهش تولید خواهد داشت؟» و «اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش چه پیامدی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد؟»از جمله این فعالیت‌هاست.

رضایی‌فر افزود: برگزاری مسابقه طراحی پوستر برای همکاران و دانش آموزان با مضمون سوالات فکری جهت توزیع در فضای مجازی، برگزاری مسابقه نقاشی و کاریکاتور برای دانش‌آموزان با موضوع هفته پژوهش و تجربه آموزش در فضای مجازی، برگزاری مسابقه انشا نویسی با موضوع تجربه آموزش در فضای مجازی برای دانش‌آموزان ابتدایی و مقاله‌نویسی با موضوع جهش تولید و سند تحول بنیادین برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم هم در این راستا برنامه‌ریزی شده است.

او ادامه داد: برپایی نمایشگاه مجازی کتاب و مسابقه کتابخوانی، تهیه بروشور هفته پژوهش، برگزاری مسابقه با عنوان تولید محتوای الکترونیکی در خصوص تدوین برنامه عملیاتی سالانه ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش(در مجموعه مدیران و معاونین) و ارسال بهترین برنامه ویژه مدرسه(بوم) مخصوص مدیران ومعاونین مدارس دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول و همچنین برپایی نمایشگاه مجازی از آثار و دستاوردهای پژوهشی فرهنگیان و دانش آموزان در این هفته انجام می‌شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار