مساجد سنگر سلامت هستند

کاشمر (پانا)- دبیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشمر گفت: همانطور که امام خمینی فرمودند:مساجد سنگر است وقتی جنگ است سنگر نظامی است وقت تهاجم فرهنگی سنگر فرهنگی و حالا با ویروس کرونا سنگر بهداشتی می باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مساجد سنگر سلامت هستند

محمد ایوبی دبیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشمر در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: طبق گزارشات و آماری که شبکه بهداشت و امور مساجد می دهد، ما اطلاعات و امکانات خود را در اختیار امام جماعت ها و پایگاه های بسیج قرار می دهیم و افراد قرارگاه سردار سلیمانی به در خانه های مردم می روند و با قانع سازی خانواده ها و برای اینکه از خانه خود خارج نشوند افراد قرارگاه با هماهنگی امام جمعه ، نیاز های خانواده ها را فراهم می کنند و اگر خانواده ها ، نیازی داشتند‌‌‌‌ ، مبلغی را به افراد پایگاه می دهند و آنها نیاز خانواده ها را برطرف می کنند.

ایوبی در مورد تعداد مساجد فعال گفت: تا به حال ۵۲ مسجد در شهر و ۳۰ مسجد در روستا های شهر کاشمر ، سنگر سلامت هستند.و پایگاه های بسیج شامل واحد برادران و خواهران می باشد که همه ی آنها دارای اتاق فکر ۹ نفره، اعم از امام جماعت و رابط سلامت شبکه بهداشت می باشند.

وی ادامه داد: مسجد سنگر سلامت است،‌ همینطور که در دوران دفاع مقدس مساجد سنگر بود. امام (ره)فرمودند: مساجد سنگر هستند و قرآن کریم در سوره ی توبه آیه ۱۸ تاکید می کند مومنان کسانی هستند که خانه های خدا را تعمیر می کنند. امروز تعمیر کردن به معنی تامین نیاز های مردمی است و نیاز های مردم باید از مساجد تامین شود و مسجد با توجه به آیات قرآن کریم و باتوجه به اهمیت روایات نسبت به بحث مساجد و با توجه به فرمایشات امام و مقام معظم رهبری، سنگر است.وامروز بهترین موقعیت است که مساجد بتوانند کارایی خود را در زمینه بهداشت ثابت کنند و در این مورد به مردم خدمت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار