استاندار زنجان خبر داد:

کمبودی در خصوص مایحتاج ضروری مردم وجود ندارد

زنجان (پانا) - استاندار زنجان اعلام کرد در تامین اقلام مورد نیاز صنوف همچون آرد برای نانوایی ها هیچ کمبودی در استان نداریم.

کد مطلب: ۱۱۴۳۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کمبودی در خصوص مایحتاج ضروری مردم وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح اله حقیقی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: بطور دقیق باید به مردم اطلاع رسانی شود که مایحتاج اصلی و مورد نیاز آنها به اندازه کافی در بازار و انبارهای ذخیره استان موجود است و کمبودی از این بابت در استان نداریم، اما بازرسان نیز باید بطور مستمر بازار را نظارت و کنترل کنند.

وی بابیان اینکه تعداد گروه‌های بازرسی استان در این روزها سه برابر شده است افزود: اگر مردم شاهد حضور بازرسان در بازار باشند و برخوردی که با متخلفان دارند را لمس کنند قطعا مایه دلگرمی آنها خواهد شد و از این رو برخی از اختیارات و وظایف در حوزه کنترل ویروس کرونا و کنترل بازار به استانداران تفویض شده و تصمیاتی که در ستاد تنظیم بازار استان گرفته می شود لازم الاجرا بوده و باید رعایت شود.

مقام عالی استان به همکاری مرغداران استان برای توزیع مرغ گرم به قیمت مصوب اشاره کرد و افزود: تنها استانی هستیم که مرغ را با قیمت مصوب عرضه کردیم و از مدیر کل امور مالیاتی خواستیم در اخذ مالیات حتما به این نکته توجه شود و تا حد ممکن با مرغداران همکاری لازم صورت گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه گوشت مرغ به اندازه نیاز استان باید تامین شود، گفت: در این شرایط باید هم مراعات مردم و هم مراعات مرغداران و واحدهای کشتارگاهی صورت گیرد و برای این منظور لازم است تعادل قیمت در عرضه گوشت مرغ مد نظر باشد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: با تدابیر انجام شده در سطح کشور قیمت گوشت مرغ روند کاهشی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم بررسی مجدد میزان سهمیه آرد نانوایی ها در استان تاکید کرد و گفت: اگر در بررسی ها این نتیجه به دست آمد که کمبود آرد یک نانوایی جبران شود، باید این کار انجام پذیرد و از طرف دیگر با کسانی که آرد مازاد دارند و آن را از نانوایی خارج کرده و به فروش می رسانند باید به شدیدترین وجه برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: نان، به عنوان قوت غالب برخی از مردم محسوب می شود و به همین دلیل بروز مشکل در این حوزه، تبعات بالایی دارد، بنابراین برخی نانوایان بدانند خرید و فروش آرد به هر میزان، جرمی نابخشودنی است.

استاندار زنجان گفت: باید تمهیداتی در دستور کار باشد که هیچ روستایی در استان به ویژه روستاهایی با مسیر ارتباطی صعب العبور، کمبود آرد نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار