تا پایان دولت تدبیر و امید؛

شاخص بهره‌مندی روستاهای سیستان و بلوچستان از آب سالم به 73 درصد می‌رسد

مطالعات آبرسانی به ۹۳۰ روستای بی‌آب تکمیل شد

زاهدان (پانا) _ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌ و بلوچستان اعلام کرد تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص بهره‌مندی مردم روستایی سیستان‌وبلوچستان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم به ۷۳ درصد می‌رسد و هم‌اینک نیز این شاخص در مناطق روستایی این استان ۶۸ درصد است.

کد مطلب: ۱۱۴۲۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
شاخص بهره‌مندی روستاهای سیستان و بلوچستان از آب سالم به 73 درصد می‌رسد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی اظهار کرد: مطالعات آبرسانی به ۹۳۰ روستا در قالب ۱۳ مجتمع آبرسانی برای رفع مشکلات روستاهایی که فاقد هرگونه تاسیسات و یا دچار تنش آبی هستند تکمیل و آماده اجراست.

وی افزود: از ۱۸ مجتمع آبرسانی شرکت آبفای سیستان‌وبلوچستان سه مجتمع تکمیل و به بهره‌برداری کامل رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: هم‌اینک ۱۵ مجتمع آبرسانی با تعداد یک هزار و ۹۹۹ روستا در سیستان‌وبلوچستان در دست اجراست.

قاسمی تصریح کرد: برای رفع مشکلات روستاهایی که فاقد تاسیسات و یا دچار تنش آبی هستند مطالعات آبرسانی به ۹۳۰ روستای دیگر در قالب ۱۳ مجتمع آبرسانی تکمیل که برای اجرای آن نیاز به اعتباری معادل ۹۰۰ میلیارد تومان بر اساس برآوردهای اولیه دارد و در مرحله پیشنهاد برای تأمین اعتبار است.

وی ادامه داد: با تکمیل عملیات این طرح آبرسانی شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در سطح روستاهای سیستان‌و بلوچستان ۴.۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

قاسمی تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۹۴روستای سیستان‌وبلوچستان که فاقد شبکه آبرسانی و دارای تنش آبی هستند در طرح آبرسانی ملی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: به ‌طور متوسط هر ساله معادل ۱۰ درصد از اعتبارات آبرسانی روستایی کل کشور به سیستان‌و بلوچستان تعلق گرفته که از این حیث در کشور رتبه اول را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان افزود: در سال ۹۸ مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان معادل ۱۰.۶ درصد کل کشور و در سال ۹۹ نیز ۱۵۸ میلیارد تومان (۹۴ میلیارد تومان صندوق و ۶۴ میلیارد تومان بودجه عمومی) معادل ۱۰ درصد کشور به این استان تعلق گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار