فرصت رقابت مروجان کتابخوانی تا ۲۰ آذر تمدید شد

ساری (پانا) - معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تمدید مهلت مشارکت در جشنواره تقدیر از افراد و گروه‌های مروج کتاب‌خوانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
فرصت رقابت مروجان کتابخوانی تا ۲۰ آذر تمدید شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معصومه فرجی با اعلام خبر فوق گفت: «دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، مهلت مشارکت مروجان کتابخوانی در هفتمین دوره جشنواره تقدیر از افراد و گروه‌های مروج کتاب‌خوانی را تا ۲۰ آذر تمدید کرد.»

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: «فراخوان هفتمین دوره رقابت نیمه مهرماه منتشر شده بود و علاقه‌مندان تا آخر آبان‌ماه فرصت حضور در این رقابت بود که به دلیل استقبال فعالان و مروجان کتابخوانی مهلت حضور در رقابت تمدید شد.»

فرجی اذعان داشت: «فعالان ترویج کتابخوانی می‌توانند مستندات فعالیت‌هایشان برای شرکت در رقابت از این طرق ارسال شود. پست الکترونیک moravejan.ketab@gmail.com همچنین آیدی تلگرام به نشانی @moravejan1399 همچنین برای کسب اطلاع بیشتر می‌تواند به وبگاه شبکه ترویج کتابخوانی به نشانی www.bookpromotion.ir و وبگاه تقدیر از مروجان کتابخوانی www.moravejan.ir مراجعه کنند یا این‌که با شماره‌های ۸۸۳۴۲۹۸۰ - ۸۸۳۴۲۹۷۹ تماس بگیرند.»

فرجی خاطرنشان ساخت: «با توجه به شرایط پیش آمده متأثر از کرونا بخش نگاه ویژه متوجه فضای مجازی و مروجان کتاب در حوزه‌های بهداشت و سلامت، کتاب درمانی، آموزشگران مروج کتاب (معلم، مربی، استاد)، مادران مروج کتاب، مبادله کنندگان کتاب‌های خانگی، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مروج کتاب است.»

او با اشاره به اینکه هفتمین دوره جشنواره مروجان کتابخوانی را در شرایطی آغاز شد که نه تنها ایران بلکه همه دنیا گرفتار کرونا شده است، گفت: «ماه‌هاست همه از هم فاصله می‌گیرند و شرط سلامتی دوری کردن از یکدیگر است. در حالی که فعالیت ترویجی کتاب نیاز به دورهمی و ارتباط نزدیک دارد. به هر حال در این دوره تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی به کمک آمده است. اگر سال‌های پیش مروجان از دورهمی‌های‌شان در نقاط مختلف می‌گفتند، از جمع‌های محله و مدرسه و روستا و شهر، این بار جمع‌ها از راه دور و از طریق تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و دیگر امکانات ارتباطی، شکل گرفته است. استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباط‌ها را وسیع‌تر کرده است. دیگر لازم نیست افراد هم محله یا هم‌کلاس و هم مدرسه باشند. از ابتدای قرنطینه و کُرونا شاهد ارتباط بیشتر افراد در منطقه‌های جغرافیایی متفاوت رقم خورده است.»

معاون فرهنگی رسانه‌ای این اداره کل افزود: «داوری در سه مرحله انجام خواهد گرفت. در مرحله اول، آثار رسیده از نظر همخوانی با شاخص‌های جشنواره ارزیابی خواهند شد و برخی از آثار ریزش خواهند داشت. در مرحله دوم، شورای شبکه مروجان کشور به ارزیابی آثار پرداخته و در هر بخش، چند اثر شاخص و برتر را برای داوری نهایی مشخص می‌کند. در نهایت، داوری نهایی با ارزیابی داوران صاحب‌نظر و نخبه در حوزه‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی انجام شده و برگزیدگان نهایی مشخص خواهند شد.»

جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی به هدف توجه و تحسین افراد، گروه‌ها، تشکل‌های مردمی و نهادهای غیردولتی دارای فعالیت‌های مؤثر و نوآورانه در زمینه ترویج کتاب‌خوانی بنیان نهاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار