فرماندار شهرستان شیروان:

برای مقابله با بیماری کرونا همه باید مسئولیت پذیر و اثرگذارباشیم

شیروان(پانا)- امین رضا مرآتی در نشست با اصحاب رسانه با محوریت مبارزه با گسترش ویروس کرونا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید گفت: اولین نیاز انسان به اطلاع رسانی است و مهمترین راه کنترل بیماری کرونا نیز از حوزه رسانه عبور می کند.

کد مطلب: ۱۱۴۲۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برای مقابله با بیماری کرونا همه باید مسئولیت پذیر و اثرگذارباشیم

افزود: حضور و اثر گذاری رسانه ها را در نیازهای واقعی جامعه نسبت به گذشته بیشتر درک می کنیم چرا که رسانه ها نقش ویخود را در کنترل این بیماری بسیار خوب نشان داده اند و چیزی که مردم را متقاعد می‌ سازد در عمل به فعالیت های بهداشتی، فعالیت و عملکرد رسانه در این بخش است و حوزه اثرگذاری اصحاب رسانه و خبرنگاران در طول این ده ماه از طریق آموزش های لازم بهداشتی بر کسی پوشیده نیست.

فرماندار شهرستان شیروان با بیان اینکه کادر پزشکی در این روزهای کرونایی زندگی شغلی بسیار سختی دارند گفت: نیروی های انتظامی نیز در هوای سرد و باز همراه با مجموعه شهرداری و نیروهای گشت در کنار تیم اجرایی شهرستان سخت مشغول به فعالیت هستند.

مرآتی با ابراز نگرانی از گسترش بیماری کرونا در روستاها افزود: خطر در کمین مناطق روستایی است که در حال حاضر در روستاها آمار ابتلا به کرونا ۲۰ درصد اما آمار فوتی ها ۳۰ درصد می باشد که به همین منظور ستاد کنترل بیماری کرونا را در روستاها با همکاری بهورزان، دهیاران، اعضای شورا و معتمدین روستا تشکیل داده ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: برای کنترل و نظارت بهتر در انجام دستورالعمل های بهداشتی ۵ تیم جهت گشت در سطح شهر تشکیل شده است که یکی از این گشت ها به صورت سیار و شبانه روزی همراه با اختیارات کامل و قانونی، در صورت مشاهده عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی توسط برخی افراد، آنان را به مراجع قضایی معرفی و هدایت نمایند لذا بدین منظور سامانه پیامکی به شماره 50004150002 ویژه شهروندان جهت اعلام گزارش تخلفات، به این سامانه راه اندازی گردیده است که گشت سیار نیز پس از دریافت پیامک بلافاصله در محل حضور پیدا می کنند.

فرماندار شهرستان شیروان گفت: در طول یک هفته گذشته بیش از ۵۰ مورد بازدید از ادارات و 46 مورد نیز از بانک ها بازدید داشته ایم و در ورودی شهر نیز بیش از ۶۰۰۰ مورد تذکر داده شده است.

مرآتی از راه اندازی 9 تخت جدید در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان و پیش بینی یک سالن ورزشی در صورت نیاز برای کمک به سلامت مردم خبر داد و افزود: در حال حاضر بیمارستان متحمل هزینه های بسیار بالایی است و در این حوزه، نیازمند کمک خیرین سلامت، جهت کمک به تامین سلامت مردم هستیم.

وی با اشاره به افزایش انجام دو برابری تعداد نمونه گیری تست کرونا نسبت به ماه مهر گفت: روند افزایش آمار مبتلایان و تعداد فوتی ها را داریم لذا تک تک همه ما می توانیم باعث کنترل یا گسترش بیماری کرونا شویم به همین جهت طبق سفارش کارشناسان تغذیه در صورت مبتلا شدن به این بیماری می توان با مصرف مکمل ها، ویتامین ها، غذاهای سنتی و استراحت کافی بدن را نسبت به این بیماری مقاوم ساخت.

فرماندار شهرستان شیروان در پایان افزود: شرایط سخت است و همه ما باید تلاش کنیم و هوای همشهریانی را که مشکلات شدید اقتصادی دارند و سفره آنان خالی است را دریابیم.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار