مدیر آموزش و پرورش دشتستان:

به روز رسانی اطلس آموزشی، جهت جلوگیری از شکاف آموزشی

دشتستان(پانا)_ نشست شورای هماهنگی نظارت بر فضای مجازی شاد مدارس دوره ابتدایی شهرستان دشتستان با حضور مدیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
به روز رسانی اطلس آموزشی، جهت جلوگیری از شکاف آموزشی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در این جلسه گفت: اصل بر آموزش حضوری است، اما جهت جلوگیری از شکاف آموزشی، کلیه مدیران مدارس می بایست اطلس آموزشی خود را به روز رسانی کنند.

سهراب باقری خاطرنشان کرد: با شناسایی دانش آموزان روش های مختلف آموزش را برای هر دانش آموز(شاد، تلویزیون، درسنامه، عدم دسترسی به اینترنت، کلاس های حضوری کم جمعیت و ... ) مشخص کنند و مدیر مدرسه می بایست بداند که هر کدام از دانش آموزان از چه روشی فرآیند یادگیری را دنبال و سهم خود را از آموزش دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه شبکه شاد به‌عنوان تنها شبکه اختصاصی وزارت متبوع به منظور آموزش مجازی است افزود: ضروری است همکاران و دانش آموزانی که عضو شبکه نیستند و یا هویت آنها در شبکه احراز نشده شناسایی و نسبت به آسیب شناسی و عوامل عدم فعالیت آنها رفع شود.

معاون آموزش ابتدایی شهرستان دشتستان در ادامه این جلسه گفت: ۸۳ درصد از دانش آموزان و ۹۳ درصد از معلمان در شبکه شاد عضویت دارند و دلیل عدم عضویت مقدار باقی مانده نداشتن گوشی هوشمند و یا عدم دسترسی به اینترنت است.

محمدجعفر اسدی تشکیل کارگروه شاد را یک امر مهم دانست و گفت: نظارت بر عملکرد مدارس و محتواهای تولید و ارائه شده در این شبکه از وظایف این کارگروه است تا نظارت دقیق تری صورت گیرد و تجربیات موفق همکاران در اختیار همه قرار گیرد.

کارشناس مسئول آموزش ابتدایی شهرستان دشتستان در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از جهاد علمی معلمان در امر آموزش فضای مجازی شاد، گفت: دو الگوی بازدید و نظارت برنامه ریزی خواهد شد که توسط سرگروه ها و راهبران آموزشی و همچنین مدیر و معاونین و کارشناسان مدیریت صورت می گیرد.

امید آورند گفت: الگوی اول متشکل از سرگروه های آموزشی است که با عضویت در کلاس های درس فضای مجازی به صورت الکترونیک بر محتوای ارائه شده در کلاس های شاد نظارت خواهند کرد.

وی افزود: الگوی دوم ترکیبی از کارشناسان، کارگروه مدیران، مسولین نمایندگی ها و راهبران آموزشی و تربیتی است که با حضور در مدارس،‌ میزان رضایت مندی دانش آموزان از فرآیندهای آموزشی، کیفیت محتوای آموزشی تولید شده توسط معلمان، ایجاد بانک اطلاعاتی تولید شده در مدرسه، وضعیت سخت افزاری مدرسه برای اجرای شاد، حل مشکلات معلمان و دانش آموزان احراز هویت نشده، بررسی حضور و غیاب معلمان و دانش آموزان در سامانه شاد مورد بررسی و پایش قرار خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار