بیست و دومین مانور زلزله و ایمنی در شبکه شاد برگزار می شود

رشت (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی گیلان از برگزاری بیست و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی، روز شنبه 8 آذر به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد ویژه دانش آموزان و اعضای خانواده آنها خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بیست و دومین مانور زلزله و ایمنی در شبکه شاد برگزار می شود

قربانزاده در گفت گو با پانا گفت: با توجه به اینکه کشور ما در منطقه ای زلزله خیز واقع شده است و زلزله های بزرگ و کوچک متعددی در کشور رخ داده است و ما شاهد اثرات مخرب وتبعات اجتماعی و اقتصادی آن بوده ایم، از این رو ارتقاء آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است، بدین منظور، هر ساله سازمان دانش آموزی استان مانور زلزله و ایمنی را همزمان با سراسر کشور برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های حضور دانش آموزان در مدارس و برگزاری کلاسهای آموزشی به صورت مجازی امکان اجرای مانور سراسری زلزله همانند سال های قبل در مدارس وجود ندارد.

مدیر سازمان دانش اموزی گیلان اظهار کرد : از آنجا که با وجود تعطیلی مدارس، آموزش و مهارت تعطیل نیست، تغییراتی در نحوه برگزاری مانور زلزله سال جاری پیش بینی شده است، تا دانش آموزان همراه با خانواده های خود بتوانند آموزش های لازم در خصوص ایمنی در برابر زلزله را کسب کنند.

قربانزاده گفت: در دستورالعمل جدید تلاش شده است تا با محوریت ایمنی در برابر زلزله در منازل اطلاعات جامعی به مخاطب این مانور ارائه شود تا با فراگیری آن بتوانند در برابر زلزله احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند. بر اساس این برنامه دانش آموزان با مطالعه راهنما و ارائه آن به اعضای خانواده ضمن فراگیری نحوه صحیح پناهگیری در منزل می توانند در خصوص مقاوم سازی اجزای غیر سازه ای نیز اطلاعاتی کسب و به خانواده خود منتقل کنند تا تمهیدات لازم در حد مقدور برای کاهش خطر های موجود در منازل صورت پذیرد.

وی بیان کرد: در ساعت ۹ صبح روز شنبه، ۸ آذرماه سال جاری همزمان با پخش آژیر زلزله و ایمنی از رادیو سراسری دانش‌آموزان در منازل همراه با اعضای خانواده به پناهگیری و خروج به موقع از منزل اقدام می کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان بر اساس راهنمای اجرای مانور زلزله که در شبکه ا شاد کانال سازمان دانش آموزی (ساپ در دسترس است می توانند نسبت به تولید و ارسال محتوای آموزشی در قالب فیلم، موشن گرافی ، اینفو گرافی اسلاید، پوستر و نقاشی اقدام و از طریق سازمان های دانش آموزی ادارات تابعه به دبیرخانه مانور ارسال کنند. همچنین از پناهگیری و خروج اضطراری خود از منازل فیلم تهیه کنند و با حجم کمتر از ۱۰ مگا بایت حداکثر تا ۱۳ آذر ماه به دبیرخانه مانور ارسال کنند. به سه اثر برتر در هر رشته از سوی برگزار کنندگان مانور جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار