عدم برگزاری تجمعات نقش مهمی در کاهش روند بیماری کرونا دارد

دشتستان (پانا)_ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت عدم برگزاری تجمعات نقش مهمی در کاهش روند بیماری کرونا دارد .

کد مطلب: ۱۱۴۱۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
عدم برگزاری تجمعات نقش مهمی در کاهش روند بیماری کرونا دارد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، ماریا خویشدوست در نشست ساماندهی آرامستان‌های شهرستان دشتستان اظهار کرد: برگزاری تجمعاتی مانند مراسم تدفین و ختم در منازل از عوامل مهم انتقال ویروس کروناست و باعث گسترش بیشتر این بیماری می‌شود و لازم است مردم عزیز شهرستان دستورات بهداشتی در این راستا را کاملاً جدی بگیرند.
وی افزود: تشییع جنازه و برگزاری مراسم ختم در منازل، می‌تواند زمینه‌ساز انتقال ویروس به افراد حاضر در آن باشد و لازم است مردم با فرهنگ دشتستان از برگزاری مراسم ختم در منزل اجتناب نموده و تشییع جنازه هم با حداقل نفرات و بستگان درجه یک متوفی انجام شود.
خویشدوست بیان کرد : روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و همچنین فعالین اجتماعی و فرهنگی در اقناع کردن خانواده‌ها جهت عدم برگزاری مراسم در منزل می‌توانند نقش کلیدی داشته باشند و مانع از انتقال بیماری به دیگران شوند.
وی همچنین گفت: هر روز از ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر در تمامی آرامستان‌های شهرستان دشتستان، نیروهای داوطلب بسیجی و سپاه، نیروی انتظامی در کنار کادر بهداشت و درمان حضور می‌یابند و در خصوص عدم برگزاری مراسم تشیع با حضور افراد زیاد و همچنین مراسم ختم در منزل فرهنگ‌سازی خواهند کرد.
خویشدوست تأکید کرد: مراسم تشیع جنازه در آرامستان‌ها تا کاهش بیماری کرونا با حداکثر ۲۰ نفر از بستگان نزدیک متوفی برگزار خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: مقرر شد، شهرداری، پزشکی قانونی و بیمارستان از خانواده‌های صاحبان عزا در زمان ترخیص متوفی از آرامستان فرم تعهد مبنی بر عدم برگزاری مراسم در منزل و حضور حداکثر ۲۰ نفر در مراسم تشیع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گرفته می‌شود.
خویشدوست تأکید کرد: با توجه به اینکه یکی از دلایل مهم بالا رفتن (آمار کرونا) در شهرستان دشتستان، حضور چشمگیر مردم در مراسمات و اجتماعات ختم در منزل و آرامگاه است، لذا با توجه به پیشنهاد دریافت شده توسط تعدادی از شهروندان دلسوز و دل‌نگران، مقرر شد که در جهت کاهش این بیماری (به مدت ۲ هفته) از ارسال آگهی مراسمات تا قبل از آئین خاک‌سپاری خودداری شود.
وی تصریح کرد: بعد از گذشت ۲ ساعت از اتمام آئین خاک‌سپاری توسط اعضا درجه یک صاحبان عزا، آگهی ترحیم در ۷ کانال و صفحه مجازی ویژه متوفیان برازجان ،جهت آگاهی عموم و تماس تلفنی به بستگان متوفی بارگذاری شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: با چاپخانه‌هایی که این مصوبه را رعایت نکنند، برخورد قضایی خواهد شد و تا یک ماه اجازه هیچ‌گونه فعالیتی نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار