محدودیت‌های کرونایی همهمه‌ شهر ساری را کمرنگ کرد

ساری (پانا) - مازندران در محدودیت‌های جدید کرونایی 3 شهرستان قرمز و 19 شهرستان نارنجی دارد که از روز گذشته با توجه به شرایط اعلامی، حال و هوای دیگری به خود گرفته‌اند.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت‌های کرونایی همهمه‌ شهر ساری را کمرنگ کرد

مرتضی در یک کتابفروشی مشغول به کار است و از اینکه روز گذشته مجبور شده است، کرکره فروشگاهش را پایین بکشد و منتظر بماند تا شاید یک مشتری تماس بگیرد و تلفنی سفارش کتاب دهد، دلخور و ناراضی است. او به تنها چیزی که باید بیندیشد، اجاره پایان ماه فروشگاهش است که با شرایط اعمال شده جدید، قطعا با مشکل روبرو خواهد بود. مرتضی ترجیح می‌دهد پروتکل‌های بهداشتی شخصی را در مقابله با کرونا بیش از پیش و تا ماه‌ها و ماه‌ها به سختی رعایت کند، اما فروشگاهش که منبع درآمد خود و خانواده و بقیه همکارانش است، تعطیل نشود.

شغل مرتضی جزو مشاغل سطح دو است که در شهرهای قرمز تعطیل اعلام شده است.

ساری در کنار دو شهر آمل و بهشهر وضعیت قرمز کرونایی دارد که بر اساس محدودیت‌های جدید کرونایی، مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ در آن دست کم تا دو هفته تعطیل است و تنها مشاغل گروه یک که شامل ۲۲ رسته شغلی است، اجازه فعالیت دارند.

علی که یک شهروند ساری است معتقد است که این تعطیلی شاید ترددها و ازدحام را کم کرده باشد اما تبعاتی هم دارد: «تعطیلی تردد را کم کرده است زیرا نیمی از فروشگاه‌ها تعطیل شده است اما از طرفی مردم در خانه‌ها دور هم جمع می‌شوند و نظارتی هم بر این موضوع نیست.»

او شهروند نگرانی است که می‌گوید: «این تعطیلی قیمت مواد غذایی را بالا می‌برد. همان‌طور که مثلا عدسی که دیروز کیلویی 22 تومن بوده امروز شده 27 هزار تومن و من باید به خاطر این تعطیلی در طی دو روز کیلویی 5 هزار تومن بیشتر پول عدس بدهم.»

قدم زدن در شهری که پیش از این با وجود حضور و خطر دائمی ویروس کرونا، پر ازدحام و خالی از نشان واهمه نسبت به آن بود، حال نشان می‌دهد تنها چیزی که باعث رعایت بیشتر و ازدحام کمتر و اجبار به در خانه ماندن می‌شود، قوانین محدودکننده است. قوانینی که عباس‌علی رضایی فرماندار ساری اجرای درست آن‌ها را با نظارت شبانه‌روزی در مرکز استان همراه و تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستانی را موظف به همکاری لازم با مجریان می‌داند.

مشارکت مردم و اصناف تحسین‌برانگیز است

رضایی به پانا گفت: «با اینکه اعمال محدودیت‌های کرونایی بیشترین فشار را بر روی اصناف و بازاریان وارد کرده است، اما محدودیت‌های جدید برای تمامی مشاغل غیر از مشاغل ضروری در این شهرستان به خوبی از سوی مردم و اصناف انجام شده است.» او این سطح از مشارکت را تحسین‌برانگیر خواند.

فرماندار مرکز استان تأکید دارد که سلامت مردم از اولویت نخست برخوردار است و همه این سختگیری‌ها نیز برای حفاظت از سلامت آنان اعمال و اجرا می‌شود.

رضایی در عین حال اخطار داد واحدهای صنفی‌ که مشمول ممنوعیت فعالیت کرونایی هستند، در صورت نقض آن و ادامه فعالیت، علاوه بر اینکه محل کسب و کارشان پلمب خواهد شد، پرونده تخلفشان نیز به دستگاه های نظارتی ارسال خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه با مشارکت و همدلی همه اقشار مردم امکان مهار شیوع بیماری کرونا وجود دارد، گفت: «با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی از مرگ عزیزان بر اثر این بیماری جلوگیری خواهد شد.»

وضعیت تردد نسبت به روز نخست آغاز محدودیت‌ها کمتر شده است

سرهنگ فرزاد ملک‌محمدی رییس اداره عملیات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران نیز در گفت و گو با پانا، عدم صدور کارت تردد برای کارمندان غیربومی ساری یا کارمندانی که در حاشیه این شهرستان زندگی می‌کنند و روز شنبه قصد ورود به شهر و حضور در محل کار داشتند را عامل ترافیک و ایجاد خلل در ورودی این شهر برشمرد و گفت: «امروز وضعیت ترافیک در ورودی شهر در حوالی گارد جنگل بهتر شده است و البته باید توجه داشت که محور ساری-قائمشهر در ابتدای گارد جنگل که دسترسی به کنارگذر را دارد چهارمین محور پرتردد کشور است و همواره با حجم مسافر روبرو است.»

او با اظهار اینکه انتظار داریم شهروندان همکاری کنند و از ترددهای غیرضروری در سطح شهرها خودداری کنند، ادامه داد: «روز نخست تب و تاب مواجهه با اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی بیشتر بوده، اما امروز کمی اوضاع آرامتر شده است. هرچند ترددها همچنان در سطح شهر دیده می‌شود.»

سرهنگ ملک‌محمدی با اشاره به بارندگی و لغزنده بودن جاده‌های بین شهری، و نیز تأثیر محدودیت‌های جدید کرونایی، ترددهای جاده‌ای را کمتر خواند و یادآوری کرد که محورهای کیاسر-سمنان، هراز و سوادکوه در ایستگاه‌های گلوگاهی همچنان ترافیک جمعیت را داراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار