معاون آموزش ابتدایی تشریح کرد

ارتقای کیفیت دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها براساس فرامین مقام معظم رهبری

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی، مهم‌ترین اقدامات وزارت آموزش‌وپرورش در ارتقاء کیفیت دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها براساس فرامین مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای کیفیت دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها براساس فرامین مقام معظم رهبری

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضوان حکیم زاده مهم‌ترین تصمیمات و برنامه‌های در دست اقدام وزارت آموزش‌وپرورش را مطابق فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با آموزشی و پرورشی بودن مهدکودک‌ها و اهمیت دوره پیش‌دبستانی تشریح کرد.

حکیم زاده اولین اقدام انجام‌شده را درخواست استقلال دفتر آموزش‌وپرورش پیش از دبستان در معاونت آموزش ابتدایی دانست و گفت: استقلال دفتر آموزش‌وپرورش پیش‌دبستانی جهت انجام مأموریت‌های موجود در رابطه با دوره پیش‌دبستانی و وظایف جدید در رابطه با مهدکودک‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و در این رابطه موفق به اخذ موافقت اولیه سازمان امور اداری و استخدامی کشور شده‌ایم.

معاون آموزش ابتدایی افزود: طراحی مدل تربیت یکپارچه دوران کودکی از قبل از تولد تا ورود به دبستان و حضور فعال در جلسات تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با طراحی الگو و تأمین استلزامات اجرای فرامین مقام معظم رهبری و ایفای نقش حاکمیتی وزارت آموزش‌وپرورش در تربیت در مهدکودک و دوره پیش‌دبستانی از اقدامات دیگر در خصوص اهمیت موضوع دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها است.

وی گفت: خوشبختانه موفق به تدوین برنامه عمل تحقق منویات مقام معظم رهبری شدیم و این برنامه را جهت نهایی سازی؛ ابلاغ و اجرا به دفتر وزارتی ارائه داده‌ایم.

حکیم زاده ادامه داد: همچنین تدوین پیش­نویس آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مهدهای کودک و دوره پیش‌دبستانی جهت تصویب در شورای عالی آموزش‌وپرورش، تدوین نظام شایستگی حرفه‌ای مربیان مهدهای کودک و دوره پیش‌دبستانی، طراحی برنامه رشد و تعالی کودکان در خانواده آگاه و همگام با اوان کودکی و تدوین پیش‌نویس سند جامع تربیت اوان کودکی با محوریت وزارت آموزش‌وپرورش نیز از دیگر اقدامات اصلی وزارت آموزش‌وپرورش در اجرای فرامین مقام معظم رهبری بوده است.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به صدور مجوز دوره پیش‌دبستانی و مهدهای کودک گفت: صدور مجوز مهدهای کودک توسط وزارت آموزش‌وپرورش یکی از اقدامات اجرایی پس از طی مراحل قانونی و اخذ تصمیمات کلان ملی در این زمینه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار