مسئول سازمان دانش‌آموزی پاکدشت:

اهمیت تفکیک موضوعات در محتوای پرورشی نباید فراموش شود

پاکدشت (پانا) - مسئول سازمان دانش آموزی شهرستان پاکدشت، از ادامه فعالیت های پرورشی دانش آموزان این منطقه، به دلیل شیوع کرونا در فضای مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت تفکیک موضوعات در محتوای پرورشی نباید فراموش شود

نشست مجازی هم اندیشی شورای پرورشی مدارس شهرستان پاکدشت، به صورت مجازی، با حضور معاونان پرورشی و فرهنگی مدارس این شهرستان برگزار شد.

یاسر آرش، مسئول سازمان دانش‌آموزی و دبیر شورای پرورشی و تربیت‌بدنی مدیریت آموزش‌و‌پرورش شهرستان پاکدشت، در حاشیۀ این نشست مجازی، در گفت و گو با پانا، ضمن ابراز تأسف از شروع و شیوع ویروس کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن فعالیت‌های آموزشی و به ویژه فعالیت‌های پرورشی، از ادامۀ این فعالیت‌ها در فضای مجازی خبر داده و گفت: معاونت پرورشی و تربیت بدنی جهت اطلاع رسانی دستورالعمل ها، بخش نامه‌ها و بازتاب و انعکاس فعالیت های شما را در دو کانال در فضای مجازی تعریف کرده و در فضای واتساپ کانال مربیان و معاونین پرورشی و در فضای شاد کانال راهبران تربیت پاکدشت را راه‌اندازی کرده است.

وی ضمن ابراز تأسف از وجود نواقص و ایرادات موجود در فعالیت‌های حوزۀ پرورشی از تلاش در جهت رفع این ایرادات خبر داده و افزود: این نواقص و ایرادات ما را مجاب به تشکیل جلسۀ شورای معاونت پرورشی و تربیت بدنی کرد تا تصمیمات صحیحی برای رفع این نواقص بگیریم و بتوانیم این دو کانال را با شرایط بهتری پیش ببریم.

نشست معاونین پرورشی مدارس نتایج بسیاری خوبی در پی داشت

دبیر شورای پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش‌ پرورش شهرستان پاکدشت، در ادامه با اشاره به این که بخشی از این ایرادات مربوط به سیستم برنامه ریزی و بخشی دیگر مربوط به همکاران شاغل در این مدیریت است به اختصار از این ایرادات نام برده و ادامه داد: یکی از این ایرادات ارسال اثر از جانب همکاران، برای کارشناسی غیر مرتبط است. به طور مثال زمانی که ما کاری را از مربیان و معاونین پرورشی مدارس می‌خواهیم؛ این کار هم برای واحد فرهنگی-هنری و هم برای معاونت محترم پرورشی ارسال می‌شود و این کار از طریق چند حوزه در این دو کانال بارگزاری می‌شود، اما همه کارها تکراری می شود و ما بی خبر از این که این اثر هم برای ما و هم برای همکارانمان ارسال شده است.

وی در ادامه ضمن ابراز تأسف از این دست مشکلات و زیاد شدن حجم فعالیت‌های پرورشی خبر داده و اظهار کرد: با وجود تمام این مشکلات و ایرادات، حجم گسترده‌ای از آثار مربیان پرورشی و فرهنگی در این دو کانال بارگزاری و منتشر می‌شود.

این مقام مسئول، در ادامه با اشاره به این امر که یکی دیگر از این مشکلات این بوده است که وقتی برای بار دوم می‌خواستند کار ارسالی و بارگزاری شدۀ مربیان پرورشی را در کانال ببینند و بازیابی کنند، مثل این که اصلا کار و کلیپی در کار نبوده و حتی زمانی که بخش‌نامه ای را که جهت اطلاع رسانی به در کانال منتشر می‌کرده و میخواستند دوباره به آن مراجعه کنند، هیچ بخش نامه ای در کار نبود و به سختی آن بخشنامه را پیدا می‌کرده‌اند، تصریح کرد: در پی این مشکلات بر آن شدیم تا نشستی را به منظور مرتفع ساختن این ایرادات برگزار کنیم که بحمدلله نتایج خوبی در پی داشت.

آرش، تغییر ماهیتی نام و محتوای کانال مربیان پرورشی را از مهم ترین مصوبات این نشست برشمرده و با اشاره به این امر که در این حوزه، تنها اطلاع رسانی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها صورت می‌گیرد، تأکید کرد: به منظور رفع نگرانی‌های معاونین پرورشی و فرهنگی مدارس، این کانال ایجاد شده است تا دسترسی آنان به محتوای مورد نیاز راحت تر صورت بپذیرد.

اهمیت تفکیک موضوعات در محتوای پرورشی نباید فراموش شود

این مقام مسئول با اشاره به این که در ادامۀ این روند، کانال «راهبران تربیت پاکدشت» نیز در بستر شبکۀ اجتماعی شاد راه اندازی شده است و مربیان پرورشی مدارس می‌توانند از این طریق با مسئولین در ارتباط باشند، یادآور شد: در این کانال نیز بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات فعالیت‌های پرورشی مدارس صورت خواهد پذیرفت.

وی در بخشی دیگر از این گفت و گو، ضمن ابراز تأسف از ارسال اشتباه موضوعات و گزارش فعالیت‌های انجام شده در مدارس به واحدهای غیرمرتبط در آموزش‌وپرورش این شهرستان، خاطر نشان کرد: از کلیۀ همکاران پرورشی و فرهنگی خواهشمندیم تا با تفکیک موضوعات کاری، نتایج به دست آمده در هر حوزه را به واحد مربوطه در مدیریت آموزش‌وپرورش ارسال کنند.

آرش با اشاره به این‌که در پاسخ به هر بخشنامه و نامه، هر مدرسه باید فقط یک اثر برای این مدیریت ارسال و همکاران باید چهارچوب های مربوط به هر فایل را رعایت کنند، گفت: پایبندی به محتوای دستورالعمل‌های ارسال شده به مدارس، به ویژه در حوزه‌هایی چون گزارش کار و ساخت نماهنگ تصاویر و همچنین رعایت مختصات یاد شده برای تولید و ارسال ویدیوهای مرتبط به این مدیریت، می‌بایست طبق دستورالعمل‌ها انجام شود تا خدای ناکرده زحمات همکاران در این حوزه، هدر نرود.

مسئول سازمان دانش‌آموزی مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان پاکدشت، در ادامه با اشاره به این که در روند ارائۀ گزارش کار، هیچ اجباری در ساخت نماهنگ برای مربیان پرورشی وجود ندارد، افزود: زمانی که بخشنامه ای ارسال می‌شود تعدادی از همکاران جواب بخشنامه را از طریق اتوماسیون ارسال می‌کنند و برای این‌ که فعالیت‌های انجام شده بیشتر دیده شود کلیپی را آماده کرده و برای ما ارسال می‌کنند و از این حیث باید گفت که این روند به بهتر دیده شدن فعالیت‌های مدارس کمک بیشتری می‌کند.

تکیه بر فضای مجازی در حوزۀ پرورشی طبقه‌بندی مستندات را تسریع می‌کند

دبیر شورای پرورشی مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان پاکدشت، در ادامه با تأکید بر این موضوع که همکاران باید جدا از فضای مجازی از طریق اتوماسیون اداری هم باید به پاسخنامه‌ها پاسخ دهند، ادامه داد: این کار طبق سال‌های گذشته بدون وجود این شرایط بوده و خواهد بود و همکاران محترم باید یک زمان حدود ١ الی ٢ ساعت در مدرسه را برای پاسخ به این بخشنامه‌ها از طریق اتوماسیون اختصاص دهند و در مدرسه حضور یابند.

آرش با تأکید در این زمینه که بیشتر فعالیت‌های موجود در حوزۀ پرورشی می‌بایست از طریق اتوماسیون ساماندهی شود و پاسخ به بخشنامه‌ها از طریق اتوماسیون اداری برای اداره ارسال شود، اظهار کرد: ما در طول سال هر چه که جلوتر می‌رویم سامانه‌هایی مانند سامانه ارزیابی نیاز به مستندات بیشتری دارد، وقتی که همکاران از طریق اتوماسیون اقدام می‌کنند و به بخشنامه‌ها پاسخ می‌دهند ما بهتر خواهیم توانست مستندات را طبقه‌بندی کنیم.

خبرنگار: معصومه چرمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار