محدودیت تردد در شهرهای قرمز گیلان از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح لغو شد

رشت ( پانا) - جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان اعلام کرد اکنون ممنوعیت تردد اعلام شده برای وسائط نقلیه بین ساعات ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز استان برداشته شده است و مردم مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

کد مطلب: ۱۱۴۰۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت تردد در شهرهای قرمز گیلان از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح لغو شد

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، محمود قاسم نژاد اظهار کرد: هم اکنون در استان؛ دو شهرستان رشت و رودبار قرمز، چهار شهر نارنجی و ۱۰ شهر زرد هستند؛ بنابر این وضعیت محدودیت در شهرستان های زرد، نارنجی و قرمز متفاوت است.

وی اضافه کرد: دو گروه شغلی که مشخص شده در شهرهای زرد می توانند فعالیت خودشان را داشته باشند و گروه سوم و چهارم در شهرهای نارنجی و شهرهایی که وضعیت قرمز دارند، نمی توانند فعالیت داشته باشند.

وی افزود: همچنین بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای زرد و نارنجی تردد در ساعاتی که مشخص شده، ممنوع است؛ بنابراین اگر دوربین های مربوط به پلیس راهور یا پلیس پلاک های غیر بومی را در این شهرها مشاهده کند، می تواند اعمال جریمه کند.

قاسم نژاد گفت: در شهرهای نارنجی جریمه ۵۰۰ هزار تومان است و می تواند برای روز بعد هم تکرار شود و در شهرهای قرمز که اکنون دو شهر داریم جریمه خودروهایی که بومی نیستند می تواند یک میلیون تومان باشد و برای روز بعد هم تکرار شود.

وی ادامه داد: همچنین در شهرهای قرمز کارکنانی که باید حضور پیدا کنند در ادارات خودشان و یا نهادهایی که باید به صورت ضروری خدمات ارائه بدهند، از یک دوم تا یک سوم می توانند فعالیت داشته باشند که بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور برای دستگاههای اجرایی مشخص شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: بخشی از کارکنان ادارات که نیز همواره باید در شیفت های مختلف حضور داشته باشند و یا از شهرهای دیگر به شهرهای قرمز برای مشاغل شان تردد داشته باشند، می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی به انجام وظیفه خودشان بپردازند.

وی با اشاره به اینکه برخی شهروندان شهر قرمز که با پلاک های غیر بومی در آن شهر ساکن هستند و یا از خارج از شهر قرمز به دلیل انجام وظایف شان باید تردد داشته باشند از طریق فرمانداری محل سکونت شان و با ارائه مستندات می توانند تردد داشته باشند به این صورت که این اطلاعات در اختیار پلیس گذاشته می شود و پلیس اگر هم آنها را شناسایی کند و مستندات لازم را داشته باشند هیچ تخلفی برای آنها ثبت نخواهد شد.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان از مردم خواست همچون گذشته دستورالعمل ها را رعایت کنند و تصریح کرد: با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی می توانیم وضعیت قرمز را به نارنجی و نارنجی را به زرد تبدیل کنیم که با تغییر وضعیت ها گشایش های بیشتری اتفاق خواهد افتاد و اما برعکس این موضوع هم صادق است و اگر سهل انگاری کنیم، ممکن است تشدید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار