زاخارووا: آزمایش‌های موشکی اخیر آمریکا مغایر با تعهداتش درباره هدف نگرفتن روسیه است

تهران ( پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) تاکید کرد، آزمایش‌های موشکی اخیر آمریکا با بیانیه‌هایش دال بر اینکه سیستم‌های دفاع هوایی آمریکا روسیه را هدف نمی‌گیرند، مغایر است.

کد مطلب: ۱۱۴۰۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
زاخارووا: آزمایش‌های موشکی اخیر آمریکا مغایر با تعهداتش درباره هدف نگرفتن روسیه است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز در کنفرانسی خبری گفت: ما گزارش آژانس دفاع موشکی به ارتش آمریکا درباره آزمایش‌های موشکی ۱۷ نوامبر در اقیانوس آرام را مشاهده کردیم. برنامه این بود که یک موشک استاندارد-۳ به طرف هدفی که یک موشک بالستیک را شبیه‌سازی کرده بود به سمت دریا پرتاب شود. این سند تازه‌ای از سیاست خطرناک و بی‌ثبات کننده واشنگتن در حوزه دفاع هوایی و احساسات واضح ضد روسی‌اش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ۲۴ نوامبر در کنفرانس مجازی ژنو حول محور افغانستان شرکت خواهد کرد. ریاست این کنفرانس را دولت‌های افغانستان و فنلاند و همچنین سازمان ملل برعهده خواهند داشت. این کنفرانس به جامعه جهانی این فرصت را خواهد داد تا بار دیگر بر تعهد خود نسبت به توسعه افغانستان و حمایت از مذاکرات صلح بین الافغانی تاکید کنند.

زاخارووا همچنین خبر داد: سرگئی لاوروف ۲۶-۲۵ نوامبر سفر کاری به مینسک انجام خواهد داد. او در این سفر قصد دارد با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس و ولادیمیر ماکی، وزیر خارجه این کشور دیدار کند. این مذاکرات بر تحولات اخیر در بلاروس و برنامه‌های دوجانبه و بین‌المللی متمرکز خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار