کاشان قرمز در محدودیتهایی کرونایی

کاشان (پانا) - فرماندار کاشان گفت با توجه به اعلام وضعیت قرمز بیماری کرونا در منطقه کاشان، از اول آذر محدودیتهای تصویب شده در ستاد مدیریت و پیشگیری از کرونا در این شهرستان اجرا می شود که با توجه به میزان همکاری مردم و شرایط، قابل بازنگری است.

کد مطلب: ۱۱۳۹۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کاشان قرمز در محدودیتهایی کرونایی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کاشان علی اکبر مرتضایی اظهار کرد: در راستای تسهیل در روند اجرای این قانون، قطع خدمات کلیه دستگاه های خدماتی آب، برق، گاز و مخابرات در این بازه زمانی ممنوع است. همچنین بانکها و موسسات مالی و اعتباری در جهت همکاری با صاحبان مشاغل، کسبه و اصناف از برگشت زدن چک در این بازه زمانی خودداری کنند.
وی تصریح کرد: دستگاه ها ارائه دهنده خدمات ضروری و خدماتی با مأموریتهای اساسی و مدیریت شهری می توانند با تشخیص بالاترین مقام مسوول در سطح ملّی یا استان نسبت به کاهش حضور کارکنان تا پنجاه درصد اقدام کنند.
وی تاکید کرد: در سایر اداره ها، ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوّم کارکنان انجام خواهد شد به شرط آنکه خللی در ارائه خدمات به شهروندان به وجود نیاید و بانکها نیز طبق مصوبه شورای عالی بانکها و موسسات مالی و اداری مکلف به کاهش تعداد کارکنان هستند.
وی گفت: تعداد شرکت کنندگان مجاز در جلسات، در وضعیت قرمز، حداکثر 15 نفر است. مأموریتهای اداری غیر ضروری لغو شده و دستگاه ها اجرایی موظف هستند از اعزام کارکنان خود به مأموریت های اداری غیر ضروری خودداری کنند.
رییس ستاد مدیریت و پیشگیری از کرونا در شهرستان کاشان افزود: محدودیت حضور کارکنان صرفاً در مورد کارکنان شاغل در اداره های مستقر در شهرها قابل اعمال خواهد بود و شامل کارکنان ارائه دهنده خدمات در مراکز روستایی نمی شود.
مرتضایی اظهار کرد: همه مراکز آموزشی شامل آموزشگاه ها، مدارس، دانشگاه ها و... به طور کامل تعطیل و صرفاً کارکنانی که برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه ها الکترونیکی ضروری باشند، حضور خواهند یافت.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی موظف هستند با استفاده از سامانه ها و امکانات ایجاد شده دولت الکترونیک ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری را در دستور کار خود قرار دهند و زمینه دسترسی شهروندان به کلیه خدمات را از طریق سامانه های الکترونیکی فراهم کنند.
وی تاکید کرد: همه مراکز گردشگری تعطیل و استقرار در پارک ها و مراکز تفریحی و گردشگری ممنوع است. برگزاری کلیه تجمعات، آیینهای مذهبی، اقامه نماز جمعه و نماز های روزانه در مساجد و حسینیه ها ممنوع است.
فرماندار کاشان گفت: خودرو‌ها با پلاک بومی حق خروج از شهرستان را نداشته و پلاک‌های غیربومی نیز اجازه ورود به این مناطق را ندارند. در صورت عدم رعایت قانون، توسط دوربین‌های راهور مشمول جرائم سنگین خواهند شد که ورود از شهر قرمز به هر شهری مشمول جریمه 10 میلیون ریالی است.
وی افزود: تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در مناطق قرمز ممنوع است. برخی مشاغل شیفت شب مثل کارکنان بیمارستان‌ها، کارخانجات و ... مشمول جریمه تردد شبانه نمی‌شوند. به شرط انکه مسوولان این سازمان‌ها و مشاغل با ارسال فهرست شماره خودرو به فرمانداری‌ از جریمه جلوگیری کنند.
مرتضایی تصریح کرد: محدودیت‌های شبانه شامل تاکسی ها و تاکسی های اینترنتی با معرفی نامه از پلیس، نخواهد شد. همچنین فعالیت کلیه گروه های شغلی دو و سه و چهار ممنوع است و فعالیت گروه شغلی یک نیز با توجه به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان کاشان مشمول شرایط خاص است.
وی گفت: مشاغل گروه یک شامل فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای مواد غذایی ، تعاونیهای مصرف، مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی، مرغ و ماهی فروشی، لبنیات، میدان میوه وتره بار، فروش میوه و سبزی، نانوایان و تولید فراورده های نان، خواروبار، سوپرمارکت، فروش مواد بهداشتی وشوینده، پخش مواد غذایی، رستوران، آشپزخانه، کبابی، سفره خانه، طباخی و اغذیه فروشان بصورت اینترنتی و تلفنی با ارسال پیک و بصورت بیرون بر می تواند تا ساعت 21فعالیت نمایند.
مرتضایی گفت: تعمیرگاههای خودرو و نمایندگیهای مجاز، تاسیسات فنی شامل تعمیرلوازم خانگی و الکتریکی، تعمیر موبایل، فروشگاههای قطعات و لوازم یدکی و تهویه مطبوع، فروشگاههای مصالح ساختمانی و آهن آلات، کارگاههای صنعتی شامل جوشکاری، تراشکاری و مشابه آن و دفاتر خدمات اپراتورهای ارتباطی تلفن همراه و فعالیتهای پستی می توانند تا ساعت 14 فعالیت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار