پرستاران و مراقبین سلامت در دیابت تغییر ایجاد می‌کنند

ملارد(پانا)- دیابت در سراسر جهان رو به افزایش است به طوری که در سال ۱۹۸۵ میلادی ۳۰ میلیون دیابتی در جهان برآورد شده بود و امروزه بیش از ۴۶۵ میلیون نفر می‌باشد که این رقم تا سال ۲۰۴۵ میلادی به بیش از ۷۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۱۳۹۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پرستاران و مراقبین سلامت در دیابت تغییر ایجاد می‌کنند

دیابت یک عارضه ناشی از اختلال در تولید و یا عملکرد انسولین در بدن است، چهاردهم نوامبر، سالگرد تولد فردریک بانتینگ، کاشف انسولین، اولین بار در سال ۱۹۹۱ با همکاری بنیاد بین‌المللی دیابت (IDF) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است.

هدف از نامگذاری چنین روزی افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان این پدیده روزافزون است. امروزه از هر ۱۱ نفر ۱ نفر مبتلا به دیابت است، از هر ۴ نفر دیابتی ۳ نفر در کشور‌های در حال توسعه هستند، از هر ۲ نفر دیابتی ۱ نفر از دیابت خود بی‌خبر است. در کشور ما نیز بیش از ۱۲% جمعیت بالای ۲۰ سال مبتلا به دیابت هستند و در عرض ۳۰ سال گذشته تعداد دیابتی‌ها به بیش از ۱۳ برابر رسیده است.

با توجه به اهمیت نقش پرستاران و مراقبین سلامت در تیم درمانی لازم است ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا، فعالیت‌های گسترده‌ای در خصوص اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عموم مردم انجام شود. در همین راستا مصطفی محمدی مسئول سلامت و پیشگیری آموزش و پرورش ملارد هم از انجام اقدامات پیشگیرانه و آگاهی دهنده در مدارس خبر داد.

محمدی ادامه داد: ارسال بخشنامه و تراکت آموزشی ویژه همکاران و اولیای دانش‌آموزان، تهیه تیزر و کلیپ‌های آموزشی جدید توسط مراقبین سلامت و بارگزاری این کلیپ‌ها در گروه‌های کلاسی مدارس، تهیه کلیپ و نقاشی توسط دانش‌آموزان با همین موضوع، از برنامه‌های انجام شده در واحد سلامت است.
محمدی افزود: سفیران سلامت هم بعد از آموزش پیشگیری از دیابت توسط مراقبین سلامت هر مدرسه، در کلاسها و برای همسالان و دوستان خود آموزش دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار