ارثیه پدری معلم اندیمشکی، صرف خرید 153 تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند شد

اسدی: سعی دارم در آینده با شناسایی چند مدرسه کپری در شهرستان اندیمشک مدرسه سازی را آغاز کنم

تهران (پانا) - معلم خیّر اندیمشکی با ارثیه یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومانی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار، روستایی و حاشیه‌نشین تبلت تهیه و اهدا کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ارثیه پدری معلم اندیمشکی، صرف خرید 153 تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند شد

حسین اسدی یکی از معلمان اندیمشکی از توابع استان خوزستان است که هم‌اکنون به عنوان راهبر آموزشی مناطق روستایی در اندیمشک مشغول به خدمت است. اقدامات خیرخواهانه او در طول ۲۸ سال خدمت در آموزش و پرورش از برجسته‌ترین سطور دفتر معلمی‌اش است.

اسدی همیشه با حقوق اندکِ معلمی، در انجام فعالیت‌های خیرخواهانه پیش قدم بوده و خرید تلفن همراه هوشمند برای دانش‌آموزانش را از سال ۹۳ آغاز کرده است.

این معلم، سال ۹۴ به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شد و هدیه ریاست جمهوری به مبلغ ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را بین مردم محروم دوکوهه و دانش‌آموزان این منطقه توزیع کرد و امروز پس از دریافت ارثیه پدری‌اش، به تاسی از ذات نیکوکار پدر، این مبلغ را نیز صرف کمک به تعلیم و تربیت فرزندان ایران کرده است.

اسدی با ارثیه یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومانی پدر مرحومش تاکنون ۱۴۳ تبلت برای دانش‌آموزان کم برخوردار، روستایی و حاشیه‌ای خریداری و به تمام مدارس محروم و روستایی شهرستان اندیمشک نیز کمک کرده است. در عین حال ساخت مدرسه در روستای کرتل در بخش الوار گرمسیری نیز از برنامه‌هایی است که برای کمک به تحصیل دانش‌آموزان این منطقه کم برخوردار روستایی دارد.

دانش‌آموزان محروم و کم‌برخوردار با کمک مدیران مدارس مناطق روستایی و حاشیه‌ای در اندیمشک شناسایی شده و به این معلم نیکوکار معرفی می‌شوند. بیشتر این دانش‌آموزان بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند و یا دارای خانواده‌هایی بی‌بضاعتند که از وضعیت معیشت نامناسبی برخوردارند.

وی در گفت‌وگو با پانا به بیان انگیزه خود از انجام این کار پرداخت و گفت: «من پول خرید یک ماشین سنگین را برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان شهرستانم هزینه کردم تا از افسردگی، نگرانی و ناراحتی کودکان این مرزوبوم جلوگیری کنم.»

اسدی با بیان اینکه حدود ۱۵۳ گوشی و تبلت به تمام مدارس شهرستان اندیمشک اهدا کردم اظهار کرد: «از ۵۰۰ هزار تومان تا ۲۰ میلیون تومان برای این اقدام هزینه کردم و سعی دارم در آینده با شناسایی چند مدرسه کپری در شهرستان اندیمشک مدرسه سازی را آغاز کنم.»

این معلم نمونه کشوری با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان ارثیه پدری دریافت کردم افزود: «در این کارها با کمک خانواده اقدام خواهیم کرد؛ من ۳۰ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارم و معلم نمونه کشوری بوده‌ام این در حالی است که در گذشته نیز برای دانش‌آموزان لباس و کفش می‌خریدم.»

اسدی در پایان به پانا گفت «خوشبختانه با این اقدام من برای عده‌ای دیگر نیز انگیزه ایجاد شد تا کارهای خیر را انجام دهند، برای آخرت توشه جمع کنند و شادی و لبخند را به کودکان هدیه دهند.»

حاجی میرزایی: کرونا باعث شد خدمات معلمان به عنوان الگوهای بی بدیل در جامعه آشکار شود

گفتنی است طی روزهای گذشته محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در گفت‌وگوی تلفنی با این معلم خیر خوزستانی گفت که من به وجود معلمانی مانند شما که دلسوز هستند و روح معلمی را به طور کامل درک کرده اید افتخار می‌کنم، شما تصویر امید بخشی از یک معلم دلسوز، فداکار و علاقه‌مند به دانش آموزان ارائه کرده اید.

وی با طرح این پرسش از معلم خیر، که در محل کار چه مسئولیت‌هایی را در حال حاضر بر عهده دارد، اظهار کرد: آموزش مجازی در دوره کرونا باعث شد تا بخشی از عظمت و خدمات معلمان به عنوان الگوهای بی بدیل در جامعه آشکار شود.

وزیر آموزش و پرورش با تشکر از این معلم که ارثیه پدری خود را برای خرید تبلت برای دانش‌آموزان روستایی اختصاص داده است، گفت: وجود شما مایه افتخار آموزش و پرورش است و شما الگویی برای همه فرهنگیان و افراد برخوردار جامعه هستید که می‌توانند برای رفع محرومیت دانش‌آموزان کاری کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به فداکاری این معلم که چند سال قبل هم هدیه معلم نمونه کشوری‌اش را به دانش‌آموزان نیازمند اختصاص داده بود، گفت: به شما افتخار می‌کنم و به احترام شما می‌ایستم و این گفت‌وگو را ایستاده ادامه می‌دهم. من به وجود معلمانی مانند شما که دلسوز هستند و روح معلمی را به طور کامل درک کرده اید افتخار می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار