بررسی روش‌های درمان کرونا با طب ایرانی در کمیسیون بهداشت

تهران ( پانا) - سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش‌های مربوط به کارآزمایی‌های بالینی‌ برای درمان کرونا با رویکرد طب ایرانی در جلسه امروز این کمیسیون خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بررسی روش‌های درمان کرونا با طب ایرانی در کمیسیون بهداشت

به گزارش ایسنا، زهرا شیخی در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه بنده به عنوان رئیس کمیته طب ایرانی گزارش در خصوص اثربخشی طب ایرانی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها به خصوص بیماری کرونا ارائه دادم. در این گزارش به وضعیت جایگاه طب سنتی در ایران و جهان و جلسات برگزار شدهبا وزیر بهداشت و معاونانش اشاره شد. همچنین وضعیت دانشگاه‌ها ودانشجویان و حوزه‌های آموزشی و پژوهشی مرتبط با طب سنتی و ایرانی مورد رسیدگی قرار گرفت. این گزارش پیشنهاداتی جهت ارتقای بحث طب ایرانی در آموزش و پرورش و درمان مورد اشاره قرار داد.

وی افزود: درباره بحث کرونا و ظرفیت‌های علمی دنیا و چگونگی مقابله با آن در ایران و دنیا بررسی‌های صورت گرفت و رئیس دفتر طب ایرانی و معاون او گزارش دقیقی درباره رسیدگی طب ایرانی و جایگاهش در دانشگاه‌های علوم پزشکی و میزان مقالات چاپ شده ارائه کردند. از ابتدای مهر 91 تاکنون حدود 2315 مقاله در پایگاه پژوهشی از دانشگاه‌های طب ایرانی قابل دسترس است.

به گفته شیخی در این جلسه کارآزمایی‌های بالینی در کرونا با رویکرد طب ایرانی نیز مورد رسیدگی قرار گرفت. 4 طرح پژوهشی ثبت شده و 19 کارآزمایی بالینی رسیدگی وبه اتمام رسیده که بر روی متغییرهای گوناگون تاثیر مثبت داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار