چرا دریافت ویتامین A برای کودکان ضروری است؟

تهران (پانا) - به گفته رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، سازمان جهانی بهداشت و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) با توجه به نقش ویتامین A در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، رشد کودکان، افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن در مقابل ابتلا به کرونا و عفونت‌های شایع دوران کودکی دریافت مگادوز ویتامین A برای کودکان زیر ۵ سال در استان‌های ناامن غذایی را انجام می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
چرا دریافت ویتامین A برای کودکان ضروری است؟

به گزارش ایسنا، سیده سمیه اصغری اظهار کرد: بحران ناشی از بیماری کرونا می‌تواند پیامدهای نامطلوبی از جمله افزایش بیکاری، کاهش درآمد و توانایی خرید مواد غذایی خانوار و در نهایت ناامنی غذایی در جامعه را به همراه داشته باشد.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) با توجه به نقش ویتامین A در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، رشد کودکان، افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن در مقابل ابتلا به کرونا و عفونت‌های شایع دوران کودکی (مانند اسهال، عفونت‌های دستگاه تنفس و سرخک)، حفظ قدرت دید در تاریکی، خون سازی ، سلامت چشم‌ها و پوست، کاهش خطر ابتلا به بیماری عفونی و مرگ و میر ناشی از آن در کودکان زیر ۵ سال، دریافت مگادوز ویتامین A برای کودکان زیر ۵ سال به ویژه در مناطقی که کمبود این ویتامین یکی از مشکلات تغذیه‌ای است، را توصیه می‌کند.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در راستای اجرای برنامه مکمل یاری کودکان با ویتامین A، دراستان خراسان جنوبی همانند دیگر استان های نا امن غذایی با همکاری یونیسف مکمل ویتامین A جهت کودکان 24 تا 59 ماهه) دو تا پنج سال (استان تامین شده است و خانواده‌هایی که کودک 24 تا 59 ماهه (دو تا پنج سال) دارند، می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین خانه بهداشت (مرکز بهداشتی) این ویتامین را دریافت کنند.

اصغری با اشاره به نقش مهم این ویتامین روی فعالیت سیستم تنفسی، گفت: دریافت این مکمل تا شش ماه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن کودک شده و ویتامین مورد نیاز بدن او در این مدت را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: مقدار ویتامین A که در برنامه پیشگیری از کمبود ویتامین A به کودک داده می شود، ایمن است و باعث عوارض جانبی نمی‌شود.

اصغری ادامه داد: اگرچه هیچ بیماری مانع از تجویز مکمل ویتامین A نمی‌شود اما در مواردی کودکان نباید مکمل ویتامین A دریافت کنند، شامل؛ کودکانی که به دلیل عفونت تنفسی دچار مشکلات تنفسی هستند، بطوریکه نمی‌توانند به راحتی نفس بکشند و کودکانی که به دلیل ابتلا به بیماری کووید-19 دچار مشکل تنفسی بوده و قادر به تغذیه از راه دهان نیستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار