مانع‌تراشی‌ها در رفع مشکلات پیاده‌راه ۱۷ شهریور ادامه دارد؛ ردپای مخالفان در بدنه شهرداری

محمد علیخانی: اراده لازم برای حل مشکلات پیاده‌راه ۱۷ شهریور وجود ندارد

تهران (پانا) - هشت سال از تصمیم مدیریت اسبق شهری تهران درخصوص تبدیل بخشی از خیابان اصلی ۱۷شهریور به پیاده‌راه می‌گذرد؛ تصمیمی که تبعات جبران ناپذیری داشت و علاوه بر مردم، اعضای شورای شهر سوم، چهارم و شورای پنجم را نیز درگیر خود کرده است. طرحی که یک شبه اجرا شد اما مشکلات آن همچنان باقی است و بنا به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بخشی از این اشکالات این محدوده مرتفع شده اما مردم همچنان رضایت ندارند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مانع‌تراشی‌ها  در رفع مشکلات پیاده‌راه ۱۷ شهریور ادامه دارد؛ ردپای  مخالفان  در بدنه شهرداری

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین پیگیری‌ها برای حل مشکلات ساکنان و کسبه پیاده‌راه 17 شهریور اظهار کرد: «متاسفانه شهرداری در حل مشکل این منطقه کُند و ضعیف برخورد کرده است. به نظرم در بدنه شهرداری برخی افراد نمی‌خواهند مشکل حل شود چون خودشان در ایجاد اشتباه این پروژه‌ها نقش داشته‌اند و حالا مانع تراشی می‌کنند. در گزارش‌های نادرستی که به شهرداران وقت داده می‌شد، رد پای آنها وجود داشت. بنابراین اراده لازم برای حل اساسی مشکل ساکنان و کسبه خیابان ۱۷ شهریور و میدان تمام حسین (ع)‌ در شهرداری تهران وجود نداشت.»

در رابطه با پیاده‌راه 17 شهریور نیز یکی از اقداماتی که صورت گرفته این است که وسط میدان تعدادی پیکر پاک و مظلوم شهدای گمنام را دفن کرده‌اند حال اینکه اگر امروز کسی بگوید آن محدوده باید اصلاح شود، می‌گویند شما با شهید مخالف هستید یا دشمنی دارید

سوء استفاده از نام شهید در پیاده‌راه 17 شهریور

وی ادامه داد: «مشکل دیگری که در پیاده‌راه 17 شهریور وجود دارد، سوء استفاده از نام شهید است. متاسفانه در کشور نه تنها در مواردی از نام شهید سوءاستفاده می‌شود.»

هنوز مردم رضایت کامل ندارند

علیخانی افزود: «در رابطه با پیاده‌راه 17 شهریور یکی از اقداماتی که صورت گرفته این است که وسط میدان تعدادی پیکر پاک و مظلوم شهدای گمنام را دفن کرده‌اند حال اینکه اگر امروز کسی بگوید آن محدوده باید اصلاح شود، می‌گویند شما با شهید مخالف هستید یا دشمنی دارید. البته از وقتی تذکرات زیادی داده شد و بازدیدهایی صورت گرفت مقداری اصلاحات در خیابان ۱۷ شهریور انجام و مقداری مشکلات کم شده است اما هنوز مردم رضایت کامل ندارند چون اجرای اشتباه این پروژه خیلی از افراد را به خاک سیاه نشانده است و افراد زیادی بیچاره شدند و خسارات زیادی به آنها وارد شد.»

شورا پیگیر حل مشکلات پیاده‌راه 17 شهریور است

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورا پیگیر حل مشکلات این پیاده‌راه است، گفت: «در کل شورا نقش نظارتی و تذکر دارد و نقش اجرایی ندارد. شهرداری اگر می‌خواست، می‌توانست مشکل را کامل برطرف کند. بخشی از مشکل حل شده اما کامل حل نشده است. پیگیری‌ها ادامه دارد تا مشکلات آن محدوده حل شود.»

علیخانی همچنین درباره مراجعه برخی رانندگان به مراکز معاینه فنی خارج از شهر تهران نیز گفت: «شهرداری به صورت موردی این موضوع را رصد و کنترل می‌کند و در صورت مشاهده تخلف، معاینه فنی غیر واقعی باطل می‌شود و تنها راه مقابله با آن کنترل است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار