نماینده اصولگرای مجلس دهم در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

هیچ کشوری نمی‌تواند بدون مذاکره و ارتباط با دنیا به جایی برسد

یکی از وظایف دولت‌ها این است که منافع و ثروت ملی را حفظ و روز به روز آن را افزایش دهند/ در مذاکرات قبلی کار ارزشمندی شد و توتال را وارد عسلویه کردیم/ نباید خودمان را درگیر مسائل کوچک و حزبی و سیاسی کنیم

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره دهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد مذاکرات هرگز مضر نخواهد بود ولی در عدم مذاکره امکان ضرر وجود دارد، باید بسیار هوشیار بود و امتیازاتی نداد که در آینده مشکل‌ساز شود . باید از تجربه 40 ساله اول انقلاب استفاده کردتا در آینده با قدرت با آمریکایی‌ها برخورد شود.

کد مطلب: ۱۱۳۸۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
هیچ کشوری نمی‌تواند بدون مذاکره و ارتباط با دنیا به جایی برسد

ابوالفضل حسن‌بیگی به پانا گفت: «با پیروزی انقلاب اسلامی، در دو مقطع طلایی دشمنان با شانتاژ و استفاده از همه ابزارها به ویژه امپراتوری رسانه با تبلیغات فزاینده سخنان امام خمینی و رهبر فرزانه انقلاب را تعبیر به مطلوب کردند و امروز نتیجه غم‌انگیزش بر اقتصاد ایران سایه افکنده، بنیه مالی کشور، آرامش، معیشت، رفاه و آینده مردم را تحت تاثیر عمیق قرار داده و همواره نگرانی‌ها شدت می‌گیرد. ملت بزرگ ایران فراموش نخواهد کرد در سال‌های دهه هفتاد و آغاز دهه هشتاد وقتی شرایط برای سرمایه‌گذاری کلان توسط خارجی‌ها در ایران مساعد شد (شرکت‌های بزرگ و کوچک از سراسر دنیا تقاضای مشارکت در توسعه میادین نفت، گاز، پتروشیمی ما را داشتند) گروهی نفوذی دلسوزتر از مادر و کاتولیک‌تر از پاپ فریاد مخالفت سر دادند، با شانتاژ و اقدامات مخرب و فریبکارانه مانع سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت نفت و پالایشگاه‌ها می‌شدند.»

وی ادامه داد: «با مطبوعات، فضای رسانه، کلاس درس و پشتوانه پول‌های بی‌حساب و هدایت‌شده آنچنان آتش سنگین بر سر مدیران مظلوم و کارشناسان و اقشار فهیم وزارت نفت، دولت و نظام می‌ریختند و آنان را خائن، وطن فروش و ... خطاب می‌کردند که بعضی از خادمین نظام اسلامی بخشی از عمر گران‌سنگ‌شان را صرف پاسخگویی و توجیه مقامات و حتی خانواده، همکاران و اطرافیان‌شان کردند تا جایی که آن فرصت طلایی تلف شد و حداقل سرمایه‌گذاری و توسعه در صنعت نفت صورت پذیرفت، البته بسیار غنیمت بود و اکنون امت رسولله شاهد است که از همان قراردادها و توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به صورت بیع متقابل و فاینانس اکنون چرخ کشور می‌چرخد و از تجاوزات بیشتر ترامپ به اقتصاد ایران اسلامی جلوگیری می‌کند. حقیقتأ جای سپاس و تشکر از مقامات شجاع وقت، مدیران دلسوز، کارکنان باانگیزه و خادمین به ملت در وزارت نفت را دارد.»

آدرس غلط دشمن باعث کاهش جدی تولید و درآمد نفت شد

این نماینده سابق مجلس گفت: «سال ۵۸ امام فرمود نفت باید صیانت شود، یعنی با تزریق گاز به چاه‌های نفت از حداکثر مخازن بهره‌برداری شود و از مرگ زودهنگام چاه‌ها جلو‌گیری گردد. همینجا بود که امریکا و شوروی برای ضعیف ماندن ایران با خائنین داخلی تفسیر به رأی کرده و جاانداختند نفت را نفروشید، بگذارید برای نسل‌های بعد. کجا و کی امام گفتند نفت صادر نکنید؟ فرمودند نفت را صیانت کنید. متأسفانه آدرس غلط دشمن و همدستی نفوذی‌ها باعث کاهش جدی تولید و درآمد نفت گردید. کشورهای عضو جای ایران در اوپک را پر کردند و سهمیه ما کم و کمتر و اثرش آن شد که تولید نفت از ۶ میلیون بشکه به نصف کاهش یافت و کشورهای عربی از مخازن مشترک ثروت ملی ما را غارت کرده و سپس امریکا همه درآمدهای نفتی را از گاوهای شیرده بلعید و آتش کینه خود را بر سرمردم مظلوم منطقه و یمن فرو ریخت و از ملت ایران هم با تحریم‌های سخت انتقام می‌گیرد.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره دهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «اکنون طراحان با تاکتیک‌های جدید با همکاری گروهی کوتوله ولی بازیگر و پرنفوذ با جنگ روانی و عوام‌فریبی موذیانه که چهل سال با موج‌سواری بر قدرت تکیه‌زده، تخریب می‌کنند و به هیچ کس پاسخگو نیستند و پیوسته مانند کاسه داغ‌تر از آش قلم میزنند و تصمیم‌سازند. بسیار فامیل‌باز، خانواده‌پرست و همواره منافع خویش را بر منافع ملی و عقل جمعی ترجیح داده و برای مملکت مشکلات جدی می‌تراشند و به ریش همه با جسارت ریشخند می‌زنند. عده‌ای از آنان همواره سوگلی هستند و آتش به اختیار می‌تازند و همه را خائن، نافهم، دشمن امنیت ملی خوانده، تخریب می‌کنند و خود را حافظ اسلام، ملت و منافع ملی می‌پندارند؟ متأسفانه افرادی هم با دلارهای موساد و سیا می‌خوانند، سینه‌زن هم دارند، نامش راNGO ‎ گذاشته، دایه دلسوزتر از مادر و نقش مستشاران غربی را بازی می‌کنند، از جایگاه مدافع پرستیژ و حیثیت ملی سخن می‌گویند. مقام معظم رهبری 40 سال است فریاد می‌زنند صادرات نفت خام را به صفر برسانید، فرآورده و مشتقات نفتی، گازی و پتروشیمی صادر کنید. باز دست نجس و قلم مزدوران را مشاهده می‌کنیم که آدرس غلط می‌دهند و دائم پمپاژ قطع تولید را تبلیغ، تشویق و شانتاژ می‌کنند.»

وجدان کاری یک کشور را از فرش به عرش می‌رساند

حسن‌بیگی گفت: «این در حالیست که ایشان می‌فرمایند صادرات نفت خام توجیه ندارد، از خیل عظیم متخصصان مومن، عاشق وطن و با انگیزه استفاده کنید، نفت و گاز را تبدیل به فرآورده و با ارزش افزوده صادر نمایید و درآمد حاصل را در امور جاری هزینه نکنید، بلکه آن را در امور زیربنایی و زیرساخت‌های کشور سرمایه‌گذاری کنید. تا از منظر تولید و ثروت ملی و اشتغال نسل‌های آینده نگران نباشیم، زیرا پیش‌بینی می‌شود دهه‌های پیش رو نفت و گاز جای خود را به انرژی‌های نو بدهد و دیگر مخازن عظیم نفتی سرمایه و ثروت محسوب نخواهد شد. ایران اسلامی در چشم‌انداز بیست ساله استراتژی برداشت بیشتر به ویژه از مخازن مشترک و سرمایه‌گذاری در تولید پایدار را مصوب کرده، لذا جا دارد مقامات و مسئولان عالی رتبه کشور فریب جنجال و جنگ روانی کوتوله‌های بی‌مسئولیت، خوش‌نشینان عافیت‌طلب و نفوذی‌ها را نخورند؛ به مسئولین دلسوز و مدیران متعهد اعتماد ورزند تا واقع‌بینانه تصمیم گیرند و با جذب سرمایه خارجی و توسعه صنعت نسبت به خلق ثروت، تولید ملی و اشتغال پایدار اقدام نمایند، بلکه کشور دیگر چه‌کنیم را کنار گذارد و آیندگان دچار سرنوشت امروز ما نشوند. تجربه ثابت کرده ضرورت دارد کشور نروژ الگوی ما باشد نه کشورهای عربی نفت‌خیز تحت قیمومیت امریکا و قدرت‌های بزرگ. نروژ یک کشور نفت‌خیز ولی ثروتمند و با ثبات است. جمعیت ملاک نیست؛ چین، فقیر بود، نان برای خوردن نداشت اما ظرف سی سال اقتصاد دوم جهان شد با شانزده تریلیون دلار پس‌انداز. با مدیریت قوی، سلامت، پاکدستی، نظم، قانون‌مداری، وطن‌پرستی. وجدان کاری یک کشور را از فرش به عرش می‌رساند. لکن در لیبی دزدی، وطن‌فروشی، بی‌نظمی، دروغ، قانون‌گریزی و پارتی بازی باعث فقر، ناامنی، فساد و فحشا، محیط را آلوده و غیرت، غرور و پرستیژ ملی‌شان را تحقیر کرده است.»

نماینده مردم دامغان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «اکنون در ایران اسلامی معادل 11میلیون بشکه نفت خام، گاز تولید می‌شود و دو میلیون بشکه نفت خوراک پالایشگاه‌های داخلی و فرآورده آن، داخل کشور مصرف می‌شود!. سی میلیارد دلار تولید پتروشیمی و نه میلیارد دلار صادرات فرآورده داریم، حدود نود درصد تولید برق کشور از نفت است. تولیدات بخش کشاورزی، صنایع، معادن، خدمات و رفاه عمومی و... قطعأ در یک کلام کشور به برکت وزارت نفت می‌چرخد و به دنیا می‌بالیم که خدا ملت ایران را دوست دارد، این مخازن عظیم نفت و گاز و ژئوپلتیک ویژه را به ملت شیعه ما عطا فرموده است، اما متأسفانه شاهدیم هر روز بر بوق‌ها می‌دمند که کشور با درآمد غیر نفتی اداره می‌شود. این فرافکنی و کفران نعمت، ناشکری از الطاف و عنایات ویژه پروردگار عالم به ملت مومن و عزیز ایران است. به فضل و لطف ایزد یکتا ایران دارای مخزن دوم نفت و مخزن دوم گاز دنیاست و در مجموع از مخازن اول انرژی جهانی برخوردار است. پس باید از این منابع غنی بهترین سود را به نفع مردم ببریم و معیشت ملت را ایده‌آل کنیم. از سویی نفت برای کشورهای نروژ، امریکا، روسیه و... تبدیل به رحمت شده ولی برای ایران و کشورهای اسلامی نکبت، بد و کثیف؟ این کفران حکمت، برکت و لطف خداست. به نظر میرسد باید جلوی جنگ روانی و آدرس غلط دشمنان موذی را گرفت و راه کج و فریب را هموار کرد تا ایران همچون کشورهای پیشرفته از این برکت الهی به نفع مردم و پیشرفت بهترین اقدام را به عمل آورد و اجازه ندهیم بیش از این ثروت ملت را از مخازن مشترک غارت کنند.»

وی تاکید کرد: «نفت برای ما نعمت، هدیه و رحمت خداوند است، لذا باید از سرمایه‌گذاران همه جهان به جز اسرائیل غاصب، امریکا و ... استفاده کنیم با تولید بیشتر از درآمدهای نفتی، اقتصاد را قوی و ایران را مقتدر و مستقل با رفاه مطلوب بسازیم و بنیه دفاعی را در قامت یک ابر قدرت استوار کنیم. تحقیقاً می‌شود امید امریکا را از تسلط بر منابع و انرژی منطقه قطع کرد. برای رسیدن به هدف و پیشبرد استراتژی انقلاب اسلامی و امام خامنه‌ای باید با برنامه، وحدت، مقاومت و همت مضاعف اقدام کرد، انشاالله عزت و پیروزی از آن ملت رشید ایران خواهد بود.‏

این نماینده مجلس دهم در ادامه اظهار کرد:‌ «در طول تاریخ روسیه بیشترین استفاده را از شرایط داشت و روزانه توانست 10 تا 12 میلیون بشکه نفت بفروشد، زمانی که قیمت نفت 150 دلار بود و اکنون بنیه مالی این کشور به جایی رسیده است که آمریکا نمی‌تواند ارزش پول ملی این کشور را پایین بیاورد ولی در یک مقطعی در دولت‌های نهم و دهم در دوره آقای احمدی‌نژاد، زمان‌پوشی شود تا جایی که صادرات نفت ما به حدود 300 هزار بشکه رسید و شرایط طوری شد که بخشی از ذخیره ارزی را زمانی که نفت را 150 دلار میفروخیتم، آن را هم از دست دادیم و آمریکایی‌ها در هر مقطعی به هیمن خاطر سعی می‌کنند تا جمهوری اسلامی را تحت فشارهای سنگین قرار دهند. اما اگر ما در مقاطع مختلف می‌توانستیم از نفت استفاده کنیم و منابع ذخیره ارزی را افزایش می‌دادیم تا جایی که آمریکا بفهمد که اگر ما را 10 سال هم تحریم کند باز هم توانایی داریم. اما متاسفانه عده‌ای سر خودشان را با حرف‌های گوناگون سرگرم می‌کنند، زمان‌های طلایی را از دست می‌دهیم و زمین سوخته به دست می‌آوریم. این باید برای جمهوری اسلامی یک تجربه بزرگ باشد و از این تجربه استفاده کند. در دنیای امروز همه با هم مذاکره می‌کنند ولی تنها خط قرمز ما اسرائیل است و رهبری هم فرمودند که با همه دنیا مراورده داشته باشید، حکمت و عزت و منافع ملی خط قرمز ما است. در مذاکرات هرگز ما ضرر نمی‌کنیم ولی در عدم مذاکره ضرر خواهیم کرد اما باید بسیار هوشیار باشیم و امتیازاتی را ندهیم که در آینده دچار مشکل شویم. ما باید از تجربه 40 ساله اول انقلاب استفاده کنیم تا در آینده با قدرت با آمریکایی‌ها برخورد کنیم.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: «یکی از مباحثی که ما در مذاکرات قبلی شاهد بودیم و از تجربیات ارزشمندی برخوردار بودیم مثل زمانی بود که ما توتال را وارد عسلویه کردیم، فاز 2 و 3 را افتتاح کردیم و به دنبال آن دیگر شرکت‌های بین‌المللی وارد شدند و امروز در شرایطی هستیم که از قطر هم جلوتر هستیم. یکی از وظایف دولت‌ها این است که منافع و ثروت ملی را حفظ و روز به روز آن را افزایش دهند. 15 کشور همسایه ایران هستند، با 13 کشور مراوده داریم و 11 کشور نیازمند به فرآورده‌های نفتی ما نیازمند هستند. هیچ کشوری نمی‌تواند بدون مذاکره با دنیا و بدون ارتباط به جایی برسد. من معتقدم که باید با همه کشورها جز اسرائیل همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند می‌توانیم مذاکره داشته باشیم برای تامین منافع ملی و امنیت ملی. باید هوشمندانه برخورد کرد و مذاکرات برای توسعه اقتصادی را بر مبنای 220 کشور جهان که عضو سازمان ملل هستند، برنامه‌ریزی کنیم. آدم‌هایی تربیت شده‌اند که کشور را از اصل موضوع دور می‌کنند. نباید خودمان را درگیر مسائل کوچک و حزبی کنیم و همینطور جنجال‌های سیاسی، نباید گرفتار این مسائل شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار