دانش‌آموز رشته فنی و حرفه‌ای مدرسه شاهد، برنده جایزه بنیاد فرهنگی البرز شد

تهران (پانا) - اداره کل امور شاهد و ایثارگران اعلام کرد که دانش‌آموز رشته فنی و حرفه‌ای مدرسه شاهد، برنده جایزه بنیاد فرهنگی البرز شد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز رشته فنی و حرفه‌ای مدرسه شاهد، برنده جایزه بنیاد فرهنگی البرز شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش فاطمه زهرا امیری دانش آموز هنرستان شاهد کار و اندیشه ناحیه ۶ مشهد مقدس موفق شد، پنجاه و ‌هشتمین دوره جایزه بنیاد فرهنگی البرز، را از آن خود کند.

فاطمه‌زهرا امیری همچنین دارنده رتبه اول استان در مسابقات قرآن و عترت در رشته نهج البلاغه و همچنین رتبه اول و سوم مسابقات نقالی در بخش روایتگری دفاع مقدس، در سال های ۹۷ ، ۹۸ و ۹۹ و حافظ ۵ جز قرآن کریم است.

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای "جایزه بنیاد البرز" به همت مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده که طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را (که تعدادی از ایشان، هم‌اکنون نیز دارای مسؤولیت‌های حاکمیتی و اجرایی هستند)، مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم طی سالهای اخیر در قالب همایش های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسؤولین کشوری محقق شده است.

مرحوم البرز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران که به دلیل انجام عمل جراحی و نقاهت پس از آن، در کانادا به سر می برد طی نامه‌ای در فروردین سال ۱۳۵۸ شمسی محضر امام خمینی(ره)، مسؤولیت اداره موقوفات بنیاد فرهنگی البرز اعم از منقول و غیرمنقول با در نظر گرفتن مواد اساسنامه و وقف نامه را به ایشان واگذار کرد.

باتوجه به توشیح حضرت امام(ره) به هیأت امنای اوقاف مبنی بر تعیین هیأتی برای رسیدگی و عمل به مندرجات وقف نامه، از آن سال تاکنون، بنیاد فرهنگی البرز تحت نظارت هیئت امنای سازمان اوقاف و امور خیریه، صرفاً از محل درآمد رقبات خود و در راستای عمل به نیّات مترقی واقف از طریق اعطای جایزه، به تشویق جوانان به تحصیل علم و تجلیل از مقام عالمان فعالیت می کند.

شورای هماهنگی جایزه بنیاد البرز را نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان، مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، برخی دریافت‌کنندگان جایزه در ادوار گذشته و مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز تشکیل می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار