رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان بهارستان:

بیش از بیست درصد کادر درمان بهارستان به کرونا مبتلا شدند

بهارستان (پانا) - رئیس سازمان نظام پزشکی بهارستان بیماری‌های فصل سرما را زمینه‌ای برای ایجاد موقعیت جدید در خصوص ابتلا افراد به کرونا دانست.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از بیست درصد کادر درمان بهارستان به کرونا مبتلا شدند

اورنگ یوسفی رئیس سازمان نظام پزشکی بهارستان در گفت و گو با پانا گفت: امروزه ویروس کرونا در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار دارد و روزانه صدها انسان قربانی این ویروس می‌شوند و با گذشت زمان چهره‌ی سیاه‌تری از خود نشان می‌دهد، پس لازم است مردم با خود مراقبتی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی بر این بیماری غلبه کنند.

این بیماری علاوه بر این که جسم و روح انسان‌ها را درگیر خود می‌کند، فرهنگ اجتماعی جوامع مختلف را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و مردم نیز در سراسر کشور باید با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این زنجیره‌ انتقال را قطع کنند.

اورنگ یوسفی گفت: شهرستان بهارستان با توجه به تراکم بالای جمعیتی که دارد در شرایط مناسبی قرار ندارد و بی‌توجهی شهروندان به این ویروس و همچنین عدم تطابق امکانات درمانی نسبت به جمعیت بر گسترش این بیماری دامن زده است به همین دلیل با توجه به تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت، شهرستان بهارستان در وضعیت خوبی قرار ندارد.

او گفت: بیماری‌های ویروسی چندان درمان‌پذیر نیستند و درمان‌ها عمدتا علامت درمانی است. یکی از نکته های مهمی که در جلوگیری از انتشار این ویروس بسیار مهم است رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیرانه است که نقش قابل توجهی در جلوگیری از ابتلا افراد به این ویروس دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان بهارستان گفت: در طول ایام کرونا بیش از 20 درصد کادر درمان شهرستان بهارستان به این بیماری گرفتار شدند که در این میان شهادت دکتر جاوید که خالصانه قدم در راه سلامت مردم گذاشته بود داغی بزرگ را بر دل کادر درمان و مردم بهارستان گذاشت و لازم است از تمامی تلاش‌ها و زحمات کادر درمانی شهرستان قدردانی کنم و امروزه تمامی پرسنل درمانی همانند سربازانی هستند که در خط مقدم این جبه ها می جنگند.

یوسفی ادامه داد: با توجه به ورود فصل سرما که زمینه بروز بیماری‌های فصلی است و ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و موقعیت جدیدی را برای ابتلا افراد به این بیماری ایجاد می‌کند که شهروندان باید نسبت به گذشته مراقبت‌ها را در خصوص این ویروس افزایش دهند.

او میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد جامعه پزشکی را قابل قبول دانست و گفت: در سال جاری شکایت شهروندان از عملکرد جامعه پزشکی نسبت به سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرده و چنان چه مشکلی هم وجود داشته باشد تا حد امکان برای رفع آن تلاش خواهیم کرد تا حقی به ناحق بدل نشود.

او با اشاره به سرانه‌های درمانی شهرستان گفت: وجود پزشکان در حوزه‌های مختلف درمانی و با توجه به نیاز مردم رضایت بخش است اما پاسخگوی جمعیت شهرستان نیست واز عمده‌ترین علل عدم جذب متخصصین به این شهرستان محروم بودن در حوزه امکانات درمانی است که امید می‌رود با تجهیز اماکن درمانی این کمبود‌ها جبران شود.

خبرنگار:محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار