افتخاری دیگر از دانش آموزان بهارستانی در جشنواره کشوری ابن سینا

بهارستان یک (پانا)-در پنجمین دوره از جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا ، سه دانش آموز بهارستانی از پژوهش‌سرای دخترانه شهید احمدی‌روشن موفق به کسب سه رتبه در سطح کشور شدند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
افتخاری دیگر از دانش آموزان بهارستانی در جشنواره کشوری ابن سینا

جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا هر ساله در 10 رشته شیمی، فیزیک، زیست و علوم‌پزشکی، نانوتکنولوژی، علوم‌اعصاب، ریاضی و کامپیوتر، علوم‌انسانی و آفرینش‌ادبی، معماری و شهرسازی، فیزیک و نجوم و محیط‌زیست به صورت انفرادی و گروهی در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

این جشنواره هر ساله به صورت حضوری، در دانشگاه شهید‌بهشتی برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل وجود ویروس کرونا، پنجمین دوره از این جشنواره ملی به صورت مجازی برگزار شد که پنج نفر از اعضای انجمن زیست‌شناسی پژوهش‌سرای دخترانه شهید احمدی‌روشن به صورت انفرادی در این جشنواره شرکت کردند و سه نفر از آنان موفق به کسب رتبه‌کشوری شدند.

ملینا بابایی (رتبه سوم کشوری)، زهرا پزشک و فاطمه شهسواری (رتبه شایسته تقدیر)؛ دانش‌آموزان عضو انجمن زیست‌شناسی پژوهش‌سرای دخترانه شهید احمدی‌روشن، در جشنواره کشوری ابن‌سینا در رشته علوم اعصاب موفق به کسب سه مقام برگزیده کشوری شده و هر سه نفر به مسابقات جهانی علوم و فن‌آوری در کشور اندونزی و اختراعات در کشور آفریقای‌جنوبی راه یافتند.

از بین دانش آموزان شرکت‌کننده در سمینار‌های علمی علوم‌اعصاب جشنواره کشوری ابن‌سینا از کل کشور، پنج دانش‌آموز بعنوان مقام‌های برگزیده کشور انتخاب شدند که سه نفر از این دانش‌آموزان اعضای انجمن زیست‌شناسی پژوهش‌سرای دخترانه شهید احمدی‌روشن، اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان بودند.

لازم به ذکر است که این این اولین موفقیت در منطقه نیست و در سال‌های گذشته نیز پژوهش‌سرای دخترانه شهید احمدی‌روشن موفق به کسب مقام شده است.

خبرنگار: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار