استاندار تهران:

در اقناع‌سازی و همراه کردن مردم در مقابله با کرونا موفق نبودیم

تهران(پانا) - استاندار تهران ضمن اشاره به کمبودهای زیرساخت‌های بهداشتی تهران عنوان کرد ما در همراه‌سازی و اقناع مردم در مقابله با کرونا موفق نبودیم.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
در اقناع‌سازی و همراه کردن مردم در مقابله با کرونا موفق نبودیم

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی، در نشست گفت وگو محور کووید۱۹ که در حاشیه همایش تازه‌های علوم بهداشتی کشور برگزار شد، افزود: ما هر زمانی و در هر موضوعی که توانستیم مشارکت مردم را جلب کنیم، توفیق داشتیم. مثلا در فروردین در تهران زیر ۱۰ نفر و در کشور زیر ۳۰ نفر مرگ روزانه داشتیم. ولی یک‌دفعه موضوع فاصله‌گذاری هوشمند مطرح شد، کجای این فاصله‌گذاری هوشمند است؟ در اپیدمی باید پروتکل‌ها سخت‌گیرانه باشد، نظارت‌ها شدید باشد، اقدامات پیشگیرانه را تقویت کنیم، ضعف عمده ما این بود که به نیروهای بهداشتی میدان ندادیم.

وی به تراکم جمعیتی تهران اشاره کرد و گفت: در این شهر تنها حدود ۶۰۰ هزار نفر در روز برای ارائه خدمت در دستگاه‌های دولتی و خصوصی تردد می‌کنند.

به گفته وی، امکانات بهداشتی درمانی استان تهران مثل خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت درمانی شهری از میانگین کشوری پایین‌تر است. به بیان دیگر ما ضعف ساختار نظام سلامت در حوزه بهداشت در تهران داریم. در مورد تخت بیمارستان هم همین موضوع است. در چنین وضعیتی ما با کرونا مواجه شدیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار