روحانی: امنیت ایران و منطقه وام‌دار دلاوری‌های حاج قاسم است

مهمترین مصوبات امروز هیات: انتصاب استاندار جدید کرمان/ تصویب تشکیل شورای عالی آمایش سرزمین/ صدور مجوز ایجاد پست‌های سازمانی جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تهران (پانا) - جلسه هیات دولت روز چهارشنبه به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد و در این جلسه علی زینی‌وند با تصویب هیات وزیران، به عنوان استاندار جدید کرمان منصوب شد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: امنیت ایران و منطقه وام‌دار دلاوری‌های حاج قاسم است

به گزارش دفتر هیات دولت، رئیس‌جمهوری در این جلسه از مردم کرمان به عنوان مردمانی مؤمن، انقلابی، متدین، دانش دوست و عالِم پرور یاد کرد و گفت: این استان شهیدان والا مقامی تقدیم انقلاب و ایران کرده است و چه افتخاری بالاتر از اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی با آن همه نقش ارزنده در دوران دفاع مقدس و مبارزه با تروریسم، از اهالی این دیار است.

روحانی خاطرنشان کرد: امنیت ایران و حتی امنیت منطقه و کشورهای همسایه وام دار رشادت‌ها و دلاوری های حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه، از استاندار منتخب خواست که از همه اقشار بویژه از جوانان، بانوان، اقوام و مذاهب مختلف در اداره بهینه استان استفاده کند و رعایت اعتدال و اجتناب از افراط و تندروی را سرلوحه تصمیمات و اقدامات خود قرار دهد. رئیس‌جمهوری همچنین از زحمات فدایی، استاندار پیشین تقدیر کرد.

بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص «آمایش سرزمین»

در ادامه جلسه، اعضای دولت به بحث و بررسی پیرامون گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص «آمایش سرزمین» پرداختند و ادامه بررسی آن به جلسه آتی دولت موکول شد.

هیات وزیران همچنین با هدف یکپارچگی بخشی، سرزمینی و سازمانی و به منظور تمرکززدایی و تفویض اختیار مربوط به سطوح منطقه‌ای، آیین‌نامه اجرایی بند «الف» ماده (۳۲) قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور - مصوب ۱۳۹۵ - موضوع تشکیل شورای عالی آمایش سرزمین را به تصویب رساند.

تعیین ارکان شورای عالی، وظایف، تعیین اسناد توسعه سرزمینی که ملزم به تصویب نهایی شورایعالی هستند، تشکیل کمیسیون و تعیین اعضای آن، تعیین دبیرخانه و وظایف آن، تشکیل کارگروه های موضوعی و یا موضعی و کمیته های فنی مربوطه، تشکیل شورای هماهنگی منطقه ای با هدف هماهنگی، سیاستگذاری، پیگیری و پیشبرد سریع تر امور توسعه و پیشرفت مناطق مختلف کشور، ایجاد تعادل و توازن در استان ها و مناطق و دسترسی آنها به سرمایه و امکانات لازم به فراخور نیازها و استعدادهای رشد و تعیین وظایف، اختیارات و اعضای آن، از جمله موارد مندرج در آیین نامه مذکور است.

صدور مجوز ایجاد پست‌های سازمانی جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دولت با توجه به ضرورت ایجاد تحول ساختاری به منظور مواجهه فعالانه با تحولات فضای مجازی و همچنین الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تدوین سند تحول سازمانی حوزه فرهنگ با هدف بررسی و رصد محتوای فرهنگی و هنری در فضای مجازی، فرهنگ سازی و ارتقای سواد رسانه ای و نیز کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری دیجیتال، با ایجاد ۱۸۶ پست سازمانی جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار