مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان بوشهر اجرا می‌شود

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر توجه به اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان گفت در اجرای این طرح، مشارکت همه دستگاه‌ها و آحاد مردم جامعه ضروری است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان بوشهر اجرا می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان بوشهر، یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی را سواد افراد جامعه دانست و اظهار کرد: باسوادی یک ظرفیت و فرصت است و بی‌سوادی یک نقیضه و تهدید محسوب می‌شود.

علیمراد کرمی افزود: بی سوادی یکی از علل اصلی وقوع آسیب اجتماعی است به همین دلیل با مسدود کردن مبادی آن باید در کاهش و به صفر رساندن جمعیت بی‌سواد جامعه کمک کرد.

وی، با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته ملاک افراد با سواد آشنایی با رایانه، حداقل با یک زبان زنده و سواد رسانه‌ای است افزود: فرد با سواد در برنامه‌های خود موفق‌تر، توانمند‌تر، و افرا فاقد سواد، شکننده و ضعبف هستند.

سید مجتبی هاشمی نژاد افزود: بیشترین درصد بی‌سوادی در شهرهای استان در شهر بوشهر، دیلم و گناوه و کمترین آمار باسوادی مربوط به عسلویه است.

وی یادآور شد: در شرایط کرونایی تاکنون ۶۳۵ تولید محتوا در استان بوشهر انجام شده‌است.

هاشمی نژاد گفت: راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی مهم و کمک کننده به امر یادگیری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این بخش گفت: هرچند با محدودیت نیروی انسانی در بخش سواد آموزش روبرو هستیم اما همه کارکنان رسمی و پیمانی می‌توانند در این بخش به ما کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار