برگزاری کمیته مکمل‌یاری دانش‌آموزان و ایران‌ اکو در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - در این روز‌ها با توجه به قرنطینه خانگی، دانش‌آموزان با تحرک کمتر، ریزه‌خواری و احتمال خوردن تنقلات کم‌ارزش روبرو بوده و در معرض اضافه‌وزن و چاقی هستند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کمیته مکمل‌یاری دانش‌آموزان و ایران‌ اکو در اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، در جلسه کمیته مکمل‌یاری دانش‌آموزان و ایران اکو، که در محل شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر برگزارشد، زهره حاتمی کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان منطقه در سخنانی اظهارکرد: تغذیه صحیح با دریافت تمام ریزمغذی‌های موردنیاز، در بدن ایمنی در مقابل بیماری‌ها ایجاد خواهدکرد.

او افزود: در این روزها با توجه به قرنطینه خانگی، دانش‌آموزان با تحرک کمتر، ریزه‌خواری و احتمال خوردن تنقلات کم‌ارزش روبرو بوده و در معرض اضافه‌وزن و چاقی و از طرف دیگر کمبود مواد مغذی و به خطر‌افتادن ایمنی بدن هستند.

حاتمی بیان کرد: با توجه به اهمیت بیشتر اجرای دو برنامه مکمل‌یاری دانش‌آموزان با آهن و ویتامین D و پیشگیری از اضافه‌وزن و چاقی نسبت به سال‌های قبل، کمیته‌ای با حضور کارشناس مسئول سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس و کارشناس تغذیه شبکه و کارشناسان سلامت و تندرستی آموزش‌ و پرورش اسلامشهر و چهاردانگه برگزار و در راستای اجرای دو برنامه مذکور برنامه ریزی‌های لازم انجام شد.

حاتمی برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین، تهیه منابع آموزشی متناسب با روش‌های آموزشی آنلاین مدارس (شاد)، ارسال مکمل‌های موردنیاز به مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه برای تحویل به دانش‌آموزان و برگزاری مسابقات ویژه دانش‌آموزان را از جمله مصوبات این کمیته عنوان کرد.

برنامه ایران اکو، در راستای طرح جامع پیشگیری و کنترل چاقی کودکان و نوجوانان ایرانی براساس برنامه سازمان جهانی بهداشت در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار