چاقی و اضافه‌وزن، پنجره‌ ورود به انواع بیماری‌ها است

اسلامشهر(پانا) - کارشناس مسئول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر عنوان کرد طرح کوچ یا کنترل وزن و چاقی دانش آموزان می‌تواند موجب ارتقای سلامتی نسل آینده‌ساز کشور عزیزمان باشد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
چاقی و اضافه‌وزن، پنجره‌ ورود به انواع بیماری‌ها است

سارا حاصلی‌فرد، کارشناس مسئول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر در این رابطه اظهارکرد: چاقی و اضافه ‌وزن، پنجره‌ ورود به انواع بیماری‌ها است، بنابراین باید ضمن اصلاح الگوی تغذیه کودکان و نوجوانان، سبک زندگی امروزی خویش را که توأم با کم‌تحرکی و عدم توجه به فعالیت‌های ورزشی است را تغییر دهیم.

او در ادامه با اشاره آغاز اجرای طرح کوچ جهت دانش‌آموزان افزود: در این طرح وزارت آموزش‌وپرورش که با مشارکت معلمان، خانواده‌ها و وزارت بهداشت انجام می‌شود، ضمن کنترل وزن و توده بدنی با مداخله و ارائه برنامه‌های لازم، دانش‌آموزان را در تناسب وزن و افزایش تحرک و شادابی یاری‌خواهیم کرد.

حاصلی‌فرد تصریح کرد: در این طرح دانش‌آموزان می‌توانند با هماهنگی و برنامه‌ریزی مراقبین سلامت مراکز و پایگاه‌های سلامت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مراجعه می‌کنند و مراقبین طبق برنامه سامانه سیب، قد و وزن و نمایه توده بدنی دانش‌آموزان را برای ثبت در سامانه ستاد آموزش‌وپرورش در اختیار مدیران مدارس قرار می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار