رهایی ۲۷ محکوم از طناب دار در مازندران

ساری (پانا) - رییس کل دادگستری مازندران اعلام کرد که ۲۷ فقره قصاص نفس در مازندران با تلاش اعضای شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
رهایی ۲۷ محکوم از طناب دار در مازندران

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام و المسلمین اکبری با گرامی داشت سالروز تشکیل شورای حل اختلاف گفت: رویکرد قوه قضائیه استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان به منظور نهادینه کردن توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه است و این هدف باید با همدلی و همکاری درمیان اعضای کارکنان شورای حل اختلاف در استان مازندران وهمچنین جامعه نهادینه شود.

رییس کل دادگستری استان مازندران ضرورت توجه مجموعه‌های قضائی به موضوع صلح و سازش را مورد تاکید قرار داد وعنوان کرد: تلاش و اهتمام مسئولان قضائی استان و اعضای شورای حل اختلاف در سراسراستان سبب شده در7 ماه گذشته 27 فقره پرونده قصاص نفس منجر به صلح و سازش شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 9 برابری شده است.

عالی ترین مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضائی از اولویت‌های مجموعه دستگاه قضایی استان محسوب می‌شود و در تلاش هستیم با تلاش و پشتکار اعضای شورای حل اختلاف در پایان سال عملکرد خوب و مناسبی در کشور داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین اظهار کرد: در هفت ماه گذشته 111 هزار و428 فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شده است که از این تعداد 118 هزار 277 فقره پرونده با همت همکاران شورای حل اختلاف مختومه شده است و تعداد 16 هزار 257 فقره نیز منجر به صلح و سازش شد.

وی به موضوع ابلاغ الکترونیک درشورا ی حل اختلاف استان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد 384 هزار 431 ابلاغ در شش ماه گذشته صادر شده که از این تعداد 365 هزار 152 ابلاغ به صورت الکترونیکی بوده و نشان می دهد 95 درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیک است که امید است با همیاری و همکاری اعضای شورای حل اختلاف در پایان سال به بالاترین میزان خود برسد.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین گفت: در6 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل براساس بخشنامه ریاست معزز قوه قضائیه، آمارپرونده های ارجاعی از دادسرا و محاکم قضائی به شورای حل اختلاف استان مازندران ، 21 درصد افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار