دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: بودنت حس زیبای امنیت را به ارمغان می‌آورد

تهران (پانا) - دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: بودنت حس زیبای امنیت را به ارمغان می‌آورد

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم امیرمحمد قسوریان جهرمی دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان هرمزگان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« سلام. می دانم که صدایم را می‌شنوی و یقین دارم پاسخم خواهی داد. با تو هستم ای شجاع‌ترین و بهترین‌ خلق عالم هستی. با رفتنت چه قیامتی به پا کردی چه در قلب‌ها و چه در افکار و چه در هر جای این جهان هستی! بودنت حس زیبای امنیت را به ارمغان می آورد! هم برای من و هم وطنان در ایران عزیز و هم اهالی ستمدیده اقصی نقاط عالم هستی با چه زبانی از تمام خوبی‌هایت در زمان بودنت و از زیبایی‌های پس از شهادتت بگویم. فقط میتوانم بگویم تو هدیه الهی بودی و هستی برای کشورم و برای نسل‌های متفاوت از گذشته تا حال و آینده تو یک اسطوره تمام ناشدنی هستی. پس به پاس همه زحماتت در ایجاد امنیت من، خانواده‌ام و هم وطنانم و صیانت از دینم و مذهبم، راهت را تا آخرین لحظه حیاتم ادامه خواهم داد. از صمیم قلبم افتخار می‌کنم به تو که به یک تفکر تبدیل شده‌ای به تفکری که دشمنان را خوار و ذلیل و دوستان را امیدوارتر در راه مبارزه و مقاومت نموده است. راهت و تفکرت ادامه خواهد داشت. با درس خواندنم، با خرید کالای ساخت کشورم، با مقاومت و ایستادگی در راه اعتلای کشورم.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار