امین آصفی:

هفته کتاب ضعف اقتصادی خریداران و ناشران را با تبلیغ کتاب پوشش دهد

تهران (پانا) - مدیرمسوول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی تاکید کرد بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی امسال باید به‌گونه‌ای برگزار شود که هم ضعف اقتصادی خرید کتاب در بین عموم مردم و از سوی دیگر ضعف اقتصادی در میان ناشران را با تبلیغ کتاب و کتابخوانی پوشش دهد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
هفته کتاب ضعف اقتصادی خریداران و ناشران را با تبلیغ کتاب پوشش دهد

به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، امین آصفی مدیرمسوول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با اشاره به اهمیت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب دوره خاص و مهمی باید باشد، زیرا این بازه زمانی بهترین زمانی است که به موضوع کتاب بپردازیم و درباره آن به فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی پرداخته شود.

وی ادامه داد: در این هفته نباید فقط به موضوع پرداخت بلکه باید به همه دست‌اندرکاران حوزه کتاب، خادمان کتاب و ناشران و حتی به سراغ مجموعه‌ای مانند خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) رفت و درباره آن‌ها صحبت کرد.

آصفی با بیان اینکه هفته کتاب فرصتی است تا درباره همه زوایای پنهان و پیدای نشر صحبت شود، عنوان کرد: به عنوان مثال در این حوزه باید درباره ناشران کتاب و مشکلات اقتصادی دست‌اندرکاران این حوزه، موفقیت‌ها و اقداماتی که دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف کتاب انجام می‌شود صحبت شود و این هفته فرصت خوبی برای چنین اقداماتی است.

وی تجلیل از پیشکسوتان کتاب را یکی از اقدامات ضروری در هفته کتاب دانست و گفت: در این زمینه باید از افرادی که سال‌های سال در این حوزه فعالیت کرده‌اند تجلیل و تقدیر کرد و باید جایگاه آن‌ها، تلاش‌ها و اقداماتشان در حوزه نشر را به مردم و جامعه معرفی کنیم.

آصفی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در حوزه کتاب توضیح داد: این هفته فرصتی است که جایگاه کتاب و اهمیت آن‌ به مردم بیشتر معرفی شده و شناسانده شود بخصوص در این روزها که ساعت کاری بخش زیادی از مردم کم شده و اوقات فراغت بیشتری دارند باید کتاب و کتابخوانی را در میان اقشار مختلف جامعه با کمک هفته کتاب تبلیغ کرد.

به گفته وی، ستاد بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی امسال باید به‌گونه‌ای فعالیت کند که هم ضعف اقتصادی خرید کتاب در بین عموم مردم و از سوی دیگر ضعف اقتصادی در میان ناشران را با تبلیغ کتاب و کتابخوانی پوشش دهد.

مدیر مسوول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با بیان اینکه علاوه بر کتابخوانی تشویق و ترغیب مردم به کتابخوانی نیز ضرورت دارد، گفت: خواندن و نوشتن کتاب مثل یک شعار تبلیغ شود، این روزها شاهد هستیم که افراد زیادی در صفحات شخصی فضای مجازی خود مطالب زیادی شامل داستان و شعر می‌نویسند، در این زمینه می‌توان افراد را به بیشتر نوشتن و تبدیل متون و نوشته‌هایشان به کتاب تشویق کرد زیرا نوشتن نیاز به مطالعه و کتاب‌ خواندن دارد و همین موضوع بر رواج و توسعه کتابخوانی کمک می‌کند.

امین آصفی در پایان در خصوص برنامه های انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در هفته کتاب گفت: اهدای کتاب به مدارس و مناطق محروم کشور، تجلیل از پیشکسوتان نشر آموزشی کشور، رونمایی کتاب، نشست‌های مشترک با تشکل‌های نشر و آموزش کشور، برگزاری نشست‌های مجازی فرهنگی - آموزشی و تولید و چاپ نشریه انجمن آموزشی ویژه هفته کتاب از فعالیت‌های انجمن در این هفته فرهنگی - ملی خواهد بود.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار