آصفی: اساسنامه انجمن فرهنگی ناشران آموزشی تغییر کرد

تمام ناشرانی که در زمینه آموزش در هر مقطعی و هر نوع آموزشی فعالیت می‌کنند می‌توانند به عضویت انجمن دربیایند

تهران (پانا) - مدیر مسئول انجمن ناشران آموزشی خبر داد مجمع فوق‌‏العاده انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با هدف بررسی و تصویب تغییرات اساسنامه این انجمن سه‌شنبه چهارم شهریور برگزار شد و با حضور اعضا بخش عمده اساسنامه این انجمن تغییر کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آصفی: اساسنامه انجمن فرهنگی ناشران آموزشی تغییر کرد

امین آصفی مدیر مسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت وگو با پانا، با بیان اینکه مجمع فوق العاده انجمن ناشران آموزشی برگزار شد گفت: «در این مجمع اساسنامه انجمن ناشران آموزشی بعد از 20 سال از تاسیس آن برای اولین بار تغییر کرد. تغییرات بسیار مثبت و راهگشایی در این اساسنامه اتفاق افتاده است.»

وی ادامه داد که این مجمع در ۴ شهریور ۹۹ با رعایت تشریفات کامل قانونی و اساسنامه‌ای و حضور اعضا برگزار شد و به تصویب اساسنامه جدید پرداخت. از جمله تغییراتی که انجام شد شرایط عضویت اعضای جدید هم به صورت کامل مورد بازبینی قرار گرفته به طوری که تمام ناشرانی که در زمینه آموزش در هر مقطعی و هر نوع آموزشی فعالیت می‌کنند می‌توانند به عضویت انجمن دربیایند. هم ناشرانی که به صورت فیزیکی و چاپی تولید کتاب دارند هم ناشرانی که دیجیتال و آنلاین تولید اثر دارند می‌توانند به عضویت انجمن در بیایند. تا قبل از این ناشران چاپی می‌توانستند در انجمن ناشران عضو شوند اما در این حالت ناشران دیجیتال هم که شامل محصولات دیجیتالی و نرم‌افزاری باشند می‌توانند به عضویت انجمن در بیایند.

آصفی عنوان کرد: «مبحث دیگر موضوع مجامع عادی و فوق العاده بود که به صورت کاملاً تفکیک شده درآمده و حتی در آن اعضا می‌توانند تشکیل مجمع دهند و کیفیت مجامع مورد بررسی قرار گرفته است. قبل از این اصلاً تفکیک نشده بود. موضوع دیگر نحوه انتخابات مجامع و نحوه کاندیداتوری اعضای هیات مدیره و بازرسان بود. شرایط کاملا تغییر داده شد. اعضای هیات مدیره از ۷ نفر به ۵ نفر و بازرسان از دو نفر به یک نفر تقلیل پیدا کردند مدت هیات مدیره هر دوره از 2 سال به 3 سال افزایش پیدا کرده و مدت فعالیت بازرسان از 2 سال به یک سال تقلیل پیدا کرد.»

مدیر مسئول انجمن ناشران آموزشی اضافه کرد که در بعضی موضوعات نیز مطالبی بود که زائد بود و باید حذف می‌شد و دست و پاگیر فرآیند اجرایی انجمن بود که آنها را هم حذف یا اصلاح کردیم. در ادامه این مجمع دو آیین نامه مهم مورد بررسی و تصویب قرار گرفت؛ یک آیین نامه عضویت و دومی آیین نامه کارگروه‌ها که تاکنون در زمینه آیین‌نامه‌ها مصوبه و یا بخشنامه نداشتیم. تهیه و تصویب این آیین نامه‌ها برای اولین بار در انجمن اتفاق افتاده است. این آیین‌ نامه که تهیه شده بود در مجمع مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد و از این به بعد بر اساس این آیین نامه‌ها هم عضوگیری می‌شود و هم کارگروه‌ها تشکیل و فعالیت جاری خودشان را انجام می‌دهند.»

وی افزود: «در مجموع اعضا نسبت به این تعییرات و اصلاحات بسیار نظر خوشی داشتند و آن را عامل بسیار تعیین کننده‌ای برای منافع اعضا و ناشرین دانستند. در حاشیه این مصوبات گزارشی نیز از فعالیت‌های هیات مدیره عنوان شد.

اولین شماره نشریه انجمن فرهنگی ناشران آموزشی چاپ شد

آصفی در این باره گفت: «این نشریه شامل فعالیت‌ها، برنامه‌ها، جلسات، اطلاعیه‌ها، گزارش عملکردی و مستندسازی ادوار هیات مدیره و بازرسان و اعضای این انجمن است. با ادامه تولید این مجله سعی داریم تا اطلاع رسانی بیشتری در زمینه کتاب‌های آموزشی، خدمات ناشران این بخش و تاثیر تولیداتشان بر آموزش کشور داشته باشیم. فعالیت‌های ناشران و میزان و نحوه تولید کتاب‌های آموزشی نیز تعلام خواهد شد. از تمام صاحبان قلم دعوت می‌کنیم نسبت به ارائه مطالب آموزشی ما را یاری کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار