روزهای کرونایی و درد گردن در دانش‌آموزان

تهران (پانا) - به‌‌گفته یک متخصص و جراح ارتوپدی در شهرکرد زمان استفاده از آموزش‌های تحصیلی از طریق تبلت یا تلفن همراه باید کوتاه اما متناوب باشد، دستگاه تبلت یا گوشی باید هم‌سطح چشم باشد، به‌این نحو که پشت و گردن در حالت صاف قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
روزهای کرونایی و درد گردن در دانش‌آموزان

به‌گزارش ایسنا، حبیب پیرعلی درخصوص مجازی شدن آموزش تحصیلی و اثرات آن بر گردن در دانش‌آموزان اظهار کرد: زمانی که گردن به جلو و پایین خم می‌شود، علائم درد تشدید شده و برای مقابله با این کار لازم است آموزش‌هایی به دانش‌آموزان داده شده و بر اهمیت سلامتی‌شان نیز تاکید شود که همزمان با یادگیری مسائل آموزشی مشکلی دانش‌آموزان را تهدید نکند.

این متخصص و جراح ارتوپدی با اشاره به اینکه دریافت آموزش‌ها از صفحات مجازی باید در فواصل متعدد باشد، خاطرنشان کرد: زمان باید کوتاه اما متناوب باشد تا از فشار بر دستگاه اسکلتی جلوگیری شود.

وی بهترین حالت برای استفاده از گوشی یا تبلت را به‌صورت درازکش دانست و افزود: دستگاه تبلت یا گوشی باید هم‌سطح چشم باشد به‌این نحو که پشت و گردن در حالت صاف قرار گیرد، توصیه می‌شود فرد هرچند لحظه یک‌بار چشم‌ها و گردن خود را به نقاط مختلف چرخانده تا اولا این صفحات بر بینایی تاثیر سوء نداشته و ثانیا مشکلی برای گردن پیش نیاید.

پیرعلی درخصوص نحوه استفاده از گوشی در حالت خوابیده توضیح داد: فرد باید به پشت یا به پهلو باشد، در حالت پهلو نیز سر خود را بر دستگاه خم نکند، در حالتی که کودک به شکم خوابیده و گوشی یا تبلت در جلو او باشد، قطعا تشدید درد را برای وی در پی خواهد داشت، زیرا مجبور است سر خود را به جلو خم کند.

وی با بیان اینکه انجام حرکات کششی گردن نیز موثر است، گفت: افراد به مدت سه تا پنج دقیقه در طول روز چانه خود را به دو شانه خود نزدیک کنند، شانه‌های خود را بالا آورده و به دو گوش خود برسانند، البته لازم به ذکر است که این حرکات نباید بدون فشار باشد، چرا که سبب ایجاد اسپاسم یا درد می‌شود، به‌علاوه انجام حرکات زیاد نیز برای دانش‌آموزان خسته‌کننده است.

این متخصص و جراح ارتوپدی با تاکید بر اینکه برای درمان نباید داروهای خودسرانه استفاده کرد، در پایان یادآور شد: یک استامینوفن ساده تا 50 درصد درد را تسکین می‌دهد، حتی استفاده از ایبوپروفن نیز نهایت درمان دارویی در منزل است و نباید به غیر از این دو دارو، داروی دیگری مصرف شود، استفاده از کمپرس گرم به مدت 10 دقیقه نیز توصیه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار