«حسنی یه پهلوونه» اینترنتی به نمایش در می آید

تهران (پانا) - فیلم نمایش‌عروسکی «حسنی یه پهلوونه» به طراحی و کارگردانی عادل بزدوده از تولیدات سال ۱۳۸۲ مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایگاه مجازی «نمایش‌نما» اکران شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
«حسنی یه پهلوونه»  اینترنتی به نمایش در می آید

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، این نمایش عروسکی براساس نوشته‌ی کیوان اقبالی‌گوران در مرکز تئاتر کانون تولید شده است.

در نمایش عروسکی «حسنی یه پهلوونه» قصه‌ بچه نترس و باهوش روستایی به نام حسنی بازگو می‌شود که پس از شنیدن حمله گرگ به گله گوسفندان و اسیر شدن پدرش «عمو چوپان» از زبان کلاغ، آماده نجات او از دست گرگ بدجنس می‌شود و در مسیر راه اتفاق‌هایی برایش می‌افتد.

در این نمایش از ناصر احمدی‌فر، علی افشاری، پری‌ناز آل‌آقا، سارا اقبال، شیدا اصغری، ندا واقعی، سعیده‌ آرام‌موسوی، شقایق ناظم‌پور و لیلا معین به عنوان بازیگر و بازی‌دهنده عروسک‌ها نام برده شده است .

هم‌چنین آهنگ‌سازی نمایش عروسکی «حسنی یه پهلوونه» را محمدرضا معین و ساخت عروسک‌ها را عادل بزدوده، همایون صلاحی و میترا رحمانی برعهده داشته‌اند.

در عین حال علی انصاری در طراحی صحنه و عروسک‌ها با کارگردان همکار داشته و اسماعیل عباسی این نمایش عروسکی را عکاسی کرده است.

بر همین اساس حسن دادشکر به عنوان طراح نور، میترا رحمانی طراح لباس، پرویز محلاتی طراح پوستر و بروشور و سعیده‌آرام موسوی شاعر، این نمایش بوده‌اند و علی‌رضا حسین‌پور و محمدرضا شاملو به عنوان سازنده دکور، علی‌اکبر گلکار پروین ضبط صدا، تصویر و تدوین و مرام خادم‌حسینی دستیار کارگردان و مدیر صحنه همکاری کرده‌اند.

نمایش عروسکی «حسنی یه پهلوونه» در نهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران بر روی صحنه رفت و به پاس تلاش و درک زیبایی شناختی صحنه و عروسک‌ها تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به عادل بزدوده اهدا شد.

علاقه‌مندان تا پایان آبان ۱۳۹۹ می‌توانند فیلم این نمایش را در پایگاه اینترنتی «نمایش‌نما» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی th.kpf.ir تماشا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار