آیین پایانی سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

رئیس قوه قضاییه: باید اقدامات خلاقانه در زمینه وحدت اسلامی صورت گیرد

تهران (پانا)-رییس قوه قضاییه گفت اگر شخصیت پیامبر (ص) شناخته و پرچمداری او برای ارائه دین و سعادت انسان خوب معرفی شود، حقیقتا انسان راه نجات را یافته است و در میانه‌ همه آفت‌ها و تهدیدها می‌تواند خود را حفظ کند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس قوه قضاییه: باید اقدامات خلاقانه در زمینه وحدت اسلامی صورت گیرد

به گزارش میزان، آیت الله رئیسی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با تبریک میلاد مسعود پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع)، پیام تقارن زمانی این دو ولادت در دو مقطع مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: معنا و مفهوم این تقارن این است که مسیر هدایت، مسیری است که باید همواره سالک طریق حق،آن را گم نکند.

وی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام جلوه اخلاق و مهرورزی و همه ارزش های انسانی است، ادامه داد: دینی که او برای بشر آورده است، می‌تواند تمام شئون زندگی انسان معاصر را اداره کند و امر دین ،دنیا، آخرت، مادیات، معنویات و در یک کلمه سعادت انسان را در دنیا و آخرت رقم بزند.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: اگر شخصیت او شناخته و پرچمداری او برای ارائه دین و سعادت انسان خوب معرفی شود، حقیقتا انسان راه نجات را یافته است و در میانه‌ همه آفت‌ها و تهدیدها می‌تواند خود را حفظ کند.

دستور رئیس دستگاه قضا به دادستان تهران برای رسیدگی به علت صدور مجوز صادرات به افراد فاقد صلاحیت

آیت االله رئیسی با بیان اینکه سبک زندگی نبوی بهترین زندگی برای انسان معاصر است، به برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و نقش آن در تلاش برای تبیین مسئله وحدت اشاره کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله تسخیری، رییس پیشین شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب، برای حجت الاسلام والمسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب آرزوی توفیق کرد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: باید اقدامات خلاقانه در زمینه وحدت اسلامی صورت گیرد و با استفاده از همه صاحبنظران و صاحبان اندیشه و خرد کار دنبال شود.

وی با بیان اینکه موضوع وحدت بسیار مهم و راهبردی و استراتژیک است، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم و شکل گرفتن جهان دو قطبی در شرق و غرب و بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آنچه نظام سلطه در مقابل خود می‌دید، قدرت اسلام بود.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: در یک بررسی در دانشکده‌های مسئول بررسی موضوعات سیاسی واجتماعی و فرهنگی جهان، به این نکته رسیدند که تنها قدرتی که در برابر سلطه گری نظام سلطه، قدرت ایستادن دارد و این ظرفیت در آن موجود است که نگذارد نظام سلطه به منافعش دست پیدا کند، قدرت اسلامی است.

آیت الله رییسی با اشاره به قدرت اسلام در ایستادگی در برابر نظام استکباری و نظام سلطه آمریکا و صهیونیسم اظهار کرد: این‌ها در اتاق‌های فکر خود موضوع مقابله با قدرت اسلام را بررسی کردند و به فکر یافتن راهکارهایی برای این کار افتادند که هر کدادم از این راهکارها حلقه‌های یک زنجیره است.

رییس قوه قضاییه با تشریح حلقه‌های این زنجیره گفت: آن‌ها به این فکر افتادند که در کشورهای اسلامی، نظام‌های مسلط را وابسته کنند و در این خصوص بسیار تلاش کردند. همچنین به دنبال آن افتادند که گروه‌های تکفیری را تشکیل دهند و تاسیس و تشکیل گروه‌های تکفیری و مسلح کردن آن‌ها به سلاح‌های جدید و پشتیبانی مالی و اطلاعاتی آن‌ها از دیگر حلقه‌های این زنجیره است.

وی اظهار کرد: حلقه سومی که به راه انداختند امپراتوری رسانه‌ای برای ایجاد شبهه، تفرقه و ایجاد جدایی بین ملت‌های مسلمان در فضای دیجیتال و مجازی و همچنین در رسانه‌های مکتوب و صوتی و تصویری بود. آن‌ها رادیوها و تلویزیون‌های بسیاری را تکثیر و در تمام جهان اسلام شروع به تفرقه افکنی و ایجاد شبهات و چند دستگی کردند.

آیت الله رییسی تصریح کرد: کار چهارم آن‌ها در حلقه‌های این زنجیره، اهانت به ساحت مقدس بهترین مخلوق عالم هستی، وجود مقدس نبی اکرم (ص) و اهانت به مقدسات در جای جای کشورهای اروپایی و مغرب زمین و اقدامات دیگری بود که در این رابطه برای سرکوب جریان عدالت خواه مقاوم انجام می‌دادند که در هر جایی صدایی علیه قدرت‌های استکباری بلند شد، به دنبال سرکوب آن بوده اند

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه این‌ها حلقه‌های یک زنجیره است، گفت: آنچه امروز اتفاق می‌افتد، در اتاق‌های فکر این‌ها بررسی می‌شود. با ظهور انقلاب اسلامی و پرچمداری امام (ره) قدرتی به نام اسلام و قرآن بازتولید شد و ملتی به پاخاسته، مقاوم، مصمم و فعال در میدان رخ نمود که این را برنمی تابیدند.

وی با اشاره به شکل‌گیری دو جریان اسلام هراسی و گرایش به غرب اظهار کرد: با ظهور انقلاب اسلامی نه تنها در ایران بلکه در منطقه، ملت‌ها بیدار شدند و به برکت خون مقدس شهیدان، عالمان و مجاهدان جهل زدایی در عالم آغاز شد.

آیت الله رییسی در ادامه اذعان کرد: بیداری، در منطقه اتفاق افتاد و مردم مسلمان منطقه اعلام کردند که می‌خواهند مسلمان زندگی کنند و در تمام شئون زندگی آن‌ها خدا و دستورات الهی حاکم باشد و نظام سلطه تعیین کننده نباشد و این را فریاد زدند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه تصور نظام سلطه آن بود که با سرکوب بیداری اسلامی توفیق پیدا کرده است، گفت: اگر مردم بیدار شدند، مگر می‌توان با یک حرکت وابسته این بیداری را سرکوب کرد؟ این بیداری همواره هست و روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود. می‌توانند برای مدتی دولتی را سرکار بیاورند؛ اما بیداری را نمی‌توانند از بین ببرند و بیداری همچنان باقیست و باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: به برکت این نگاه اگر تا دیروز در فلسطین قرار بود پشت میزهای مذاکره مساله رفع اشغالگری دنبال شود، موضوع امروز به دست مجاهدان فلسطینی است و ابتکار عمل دست جهادگران در این عرصه است و این‌ها آینده فلسطین را رقم می‌زنند.

آیت الله رییسی عنوان کرد: امروز مساله ایستادن در مقابل نظام سلطه راهبرد نظام اسلامی است و در این میدان، وحدت، همبستگی، یکپارچگی، همدلی، هماهنگی، همکاری و همراهی استراتژی پیروان تعالیم اسلامی است و این راهبردی است که همواره امام خمینی (ره) بر آن تاکید داشتند و امام خامنه‌ای نیز به عنوان یک راهبرد قطعی بر آن تاکید دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار