رضایی: عزم نظام مراجعه به نخبگان برای جلوگیری از فساد سیاسی است

تهران (پانا) - دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت رویکرد جمع سپاری و کسب ایده‌های صاحبنظران، گام بلندی در مشاوره نخبگان برای حکمرانی مطلوب و پیشرفت کشور است.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
رضایی: عزم نظام مراجعه به نخبگان برای جلوگیری از فساد سیاسی است

به گزارش اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی عصر امروز در نشست مجازی با روسای دفاتر بنیاد نخبگان سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک نگاه تحولی به تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخته و به عنوان مشاور مقام معظم رهبری، وظیفه خود دیده که دیدگاه‌ها و نظرات نخبگان را به اطلاعات اعضای مجمع و رهبر معظم انقلاب برساند.

رضایی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه، سرآغاز گام دوم انقلاب است، گفت: امیدواریم این برنامه سرآغاز تحولاتی در اقتصاد و فرهنگ کشور باشد و رویکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام به جمع سپاری و کسب ایده‌های صاحبنظران، اندیشکده‌ها و مراکز پژوهشی گام بلندی در مشاوره نخبگان برای حکمرانی مطلوب و توسعه کشور بر اساس نظر نخبگان جامعه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: پیشرفت ملی از اجماع ملی نخبگان، تشکیل خرد و عقلانیت جمعی و اراده ملی حاصل می‌شود و برای اجماع ملی نباید به مشورت و نظر مقامات رسمی و کارشناسان قوای سه گانه بسنده کنیم، زیرا حجم زیادی از نخبگان خارج از قوای سه گانه فعالیت می‌کنند و چه بسا برخی نخبگان عرصه کارآفرینی در جای جای کشور باشند که اگر چه نخبه دانشگاهی نیستند، اما در پیشرفت کشور، سهم بسزایی را بر عهده دارند.

رضایی افزود: عزم و برنامه نظام بر این است که با مراجعه به صاحبنظران از انواع تکروی و خودسری‌ها که به فساد سیاسی و اقتصادی منجر می‌شود فاصله بگیریم. تقاضای ما از نخبگان و دانشگاهیان این است که در سیاست گذاری، برنامه نویسی، اجرایی شدن و نظارت بر اجرای برنامه‌ها، ما را یاری کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به سامانه جمع سپاری نجم، گفت: بهره برداری از این سامانه باعث می‌شود سیاست‌های کلی نظام در آسمان نماند و دولت‌ها هر کدام راه خودشان را پی نگیرند و به آن‌ها عمل نکنند. این هدف و تحول بزرگی است.

وی تصریح کرد: انتظار ما از نخبگان و دانشگاهیان این است که به دو سوال پاسخ بدهند، نخست اینکه نخبگان و دانشگاهیان برای اینکه برنامه هفتم توسعه به تحول در کشور منجر شود چه محور‌هایی را پیشنهاد می‌کنند و دوم اینکه دانشگاهیان و نخبگان چه باری از این تحول را بر عهده می‌گیرند و براساس تخصص و تجربه خود چه نقشی را عهده دار می‌شوند؟

محسن رضایی همچنین ابراز امیدواری کرد: برنامه هفتم توسعه نوعی از هماهنگی را بین دانشگاه، حوزه‌های علمیه، بازار، صنعت و دولت برقرار کند و این جزایر را به یکدیگر مرتبط سازد تا سرعت پیشرفت کشور بالاتر برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار