سفارت ایران حمله تروریستی به دانشگاه کابل را محکوم کرد؛ سفیر ایران سالم است

تهران (پانا) - سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان حمله تروریستی به دانشگاه کابل را محکوم کرد. 

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
سفارت ایران حمله تروریستی به دانشگاه کابل را محکوم کرد؛ سفیر ایران سالم است

در بیانیه سفارت ایران در افغانستان آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، حمله جنایتکارانه و تروریستی صبح امروز به دانشکده حقوق دانشگاه کابل را که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از دانشجویان و افراد حاضر در این دانشگاه گردیده را به شدت محکوم می‌نماید.

تکرار اینگونه اقدامات غیر انسانی گروه‌های تروریستی علیه مراکز آموزشی و نهادهای مدنی افغانستان امری بسیار خطرناک می‌باشد که لازم است از سوی تمام اعضای جامعه جهانی قویا تقبیح و از تحقیقات جدی درخصوص شناسایی عوامل واقعی این‌گونه حملات وحشیانه به هر طریق ممکن حمایت گردد.

این سفارت ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدا و آرزوی بهبود برای مجروحین این حادثه، مراتب همدردی و همبستگی کامل خود را با دولت و ملت افغانستان اعلام می‌دارد.

در این باره یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، به ایسنا گفت: در پی حمله تروریستی امروز در دانشگاه کابل، سفیر کشورمان، هیات همراه و ناشران ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان در سلامت هستند.

این منبع آگاه در سفارت ایران در کابل با بیان این مطلب گفت: بهادر امینیان، سفیر کشورمان در زمانی که مهاجمان اقدام به حمله تروریستی در دانشگاه کابل کردند، به همراه ناشران ایرانی در دانشگاه حضور داشتند و پس از این اتفاق به سلامت از دانشگاه خارج شدند.

به گفته این منبع آگاه، محلی که تروریست‌ها اقدام به حمله کردند با محل برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه فاصله داشته است،
لذا بعید است که هدف حمله، مراسم افتتاحیه بوده باشد. انفجار و حمله تروریستی صبح امروز در دانشگاه کابل در حالی اتفاق افتاد که سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در حال سخنرانی بود.

در پی این اتفاق تعدادی از دانشجویان کشته و زخمی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار