کرونا در دورهمی های خانوادگی و دوستانه دام پهن کرده است

زاهدان (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در دورهمی های خانوادگی و دوستانه بصورت خوشه ای اتفاق می افتد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
 کرونا در دورهمی های خانوادگی و دوستانه دام پهن کرده است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی در نشست کمیته بهداشت و پیشگیری از بیماری کرونا با اعلام این مطلب اظهار کرد: موارد ابتلا به بیماری کووید 19 در استان افزایش یافته و بیشترین موارد ابتلا در دورهمی های خانوادگی و دوستانه به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی اتفاق می افتد و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در خانواده ها موجب گسترش بیماری در استان سیستان و بلوچستان شده است.

وی با اشاره به این موضوع که باید بیماریابی فعال صورت گیرد، افزود: باید نقاط و کانون های پر خطر بیماری را شناسایی کرده و غربالگری افراد مشکوک و در معرض تماس را انجام دهیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به زودی بر اساس دستور العمل جدید ابلاغی وزارت بهداشت، تست تشخیص کرونا در مراکز غربالگری 16 ساعته افزایش می یابد.

به گفته دکتر طباطبایی، شناسایی زود هنگام افراد مبتلاء و افراد در معرض تماس، قرنطینه خانگی و آموزش و مراقبت های گروه های پر خطر و مردم بهترین راه پیشگیری از بیماری است.

وی از راه اندازی کمپین اطلاع رسانی طرح همیار مدافعان سلامت خبر داد و گفت: این طرح به زودی با هدف حساس سازی مردم و آموزش و فرهنگ سازی استفاده از ماسک، شستشوی دست و معرفی مراکز غربالگری 16 ساعته با همکاری و مشارکت داوطلبین سلامت انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار