جوی پایدار بر دشت کاشان حاکم می شود

کاشان (پانا) - رییس اداره هواشناسی کاشان اعلام کرد بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود که جوی پایدار تا روز شنبه آینده بر دشت کاشان حاکم شود.

کد مطلب: ۱۱۳۵۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
جوی پایدار بر دشت کاشان حاکم می شود

عباس ارغوانی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: بر اساس تفسیر نقشه ها، دمای هوا در دشت کاشان روندی کاهش داشته به طوری که دمای 29 درجه در روز دو شنبه با افت چهار درجه به عدد 25 درجه در روز شنبه آینده خواهد رسید.
وی تصریح کرد: پایداری جوی، کیفیت هوای شهر را کاهش داده و برای گروه های حساس جامعه ناسالم شده است و پیش بینی می شود این وضعیت ادامه داشته باشد.
وی تاکید کرد: کیفیت هوا ناشی از افزایش ترافیک، حاکمیت جو پایدار و انباشت آلاینده‌ها است که با توجه به پدیده وارونگی هوا و انباشت آلودگی هوا گروههای حساس حتی المقدور در ساعت ابتدایی و پایانی روز از منزل خارج نشوند.
وی افزود: با توجه وضعیت شیوع بیماری کرونا شهروندان محترم به ویژه افراد حساس جامعه تا حد امکان در اجتماع در فضای بسته ای که تهویه مناسبی ندارند به جد خودداری کنند.
رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به کاهش دمای هوا به گلخانه داران محترم توصیه می شود که نسبت به تامین سوخت مورد نیاز و تنظیم دمای گلخانه ها بر اساس نظر کارشناسان اقدام کنند.
وی با اشاره به شرایط دما تصریح کرد: زعفران کاران محترم مناطق کوهستانی نسبت به برداشت محصول اقدام کنند و غله کاران محترم نسبت به کشت جو برنامه ریزی داشته باشند.
وی تاکید کرد: باغداران محترم پس از برداشت محصول گردو و بادام نسبت به محلول پاشی فروت ست طبق نظر کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کرده و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای با اولویت باغهای انجیر و هلو را مورد توجه قرار دهند.

خبرنگار: سید جلال جلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار