چرا هزینه واردات کالاهای اساسی افزایش یافته است

تهران (پانا) - عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران می‌گوید وجود یک ایراد سیستمی در سامانه های توزیع و بارگیری  نهاده های دامی منجر به تاخیر در توزیع و تشدید  کمبود مصنوعی نهاده های دامی در بازار و افزایش هزینه برای واردکنندگان می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۵۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
چرا هزینه واردات کالاهای اساسی افزایش یافته است

به گزارش روابط‌عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران (آوندا)؛محمد مهدی نهاوندی با اعلام این مطلب افزود: درحالی که تمامی مسئولان کشور تاکید بر تسریع در توزیع و تخلیه کالاهای اساسی از گمرکات کشور را دارند.

وی افزود:عدم تایید آدرس توسط خریدار نهاده های دامی باعث توقف در عرضه نهاده های دامی در سطح کشور می شود و همین امر در روند توزیع اختلال ایجاد کرده و به واردکنندگان هزینه های بیشتر تحمیل می کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران افزود: این وضعیت تبدیل به معضل بزرگ داخلی شده که در نتیجه آن کالای اساسی که آماده توزیع صرفا به خاطر یک ایراد سیستمی مشمول هزینه های انبارداری شده و کمبود مصنوعی در بازار ایجاد می نماید .

نهاوندی خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف با مسئولین مربوطه این معضل مطرح و پیشنهاد شده به نحوی عمل شود که عدم اقدام خریدار در تایید آدرس محنوله های دریافتی باعث توقف بارگیری و عرضه نهاده های دامی نشود اما متاسفانه اقدام موثری در این زمینه انجام نشده و واردکنندگان علاوه بر معضلات ناشی از تحریم وقت و هزینه های زیادی بابت موانع داخلی باید پرداخت نمایند .

وی پیشنهاد کرد که وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی توزیع نهاده های دامی در بازار داخلی به رفع مشکلات موجود پرداخته و به پیشنهادات دست اندرکاران این حوزه توجه بیشتری داشته باشد و با توجه به حساسیت شرایط حاکم عکس العمل سریع تری نشان دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار