برداشت زعفران در صومعه سرا آغاز شد

رشت(پانا) - مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا اعلام کرد زعفران کاران برداشت محصول خود را از سطح ۱۲ هزار متر مربع اراضی این شهرستان آغاز کردند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برداشت زعفران در صومعه سرا آغاز شد

به گزارش اداره جهاد و کشاورزی گیلان، احمد پادیاب بیان کرد: روستای نفوت قطب تولید زعفران گیلان است که با تلاش خانواده صفرزاده طی چندین سال شاهد توسعه سطح زیر کشت آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه کاشت زعفران در این شهرستان نسبت به سال قبل ۱۰درصد افزایش یافته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲۵ نفر زارع، ۳کیلو و ۶۰۰ گرم زعفران برداشت کنند.

وی با اشاره به اینکه این محصول در شهریور کشت و برداشت آن در آبان‌ماه آغاز می شود خاطرنشان کرد: کشت زعفران در شهرستان صومعه سرا به صورت تلفیقی با چند محصول و حتی در بین درختان صنوبر به خوبی جواب داده و بر درآمد اقتصادی کشاورزان می افزاید.

وی افزود: بخاطر شرایط اقلیمی و خاک مناسب، پیاز ‌زعفران در این مناطق بزرگتر و گل های بیشتر می دهد و با کیفیت بالا قابلیت رقابت با زعفران صادراتی را دارد.

شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی چون برنج، صنوبر، ماهیان پرورشی، پاچ باقلا، نیشکر کدو و هندوانه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار