اقدامات اداره بهزیستی شهرستان ملارد در مقابله با بیماری کرونا

ملارد(پانا)- داود خادم رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد، اقدامات این اداره در پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات اداره بهزیستی شهرستان ملارد در مقابله با بیماری کرونا

به گزارش روابط‌عمومی بهزیستی شهرستان ملارد، خادم ضمن تقدیر از زحمات پرسنل ستاد و مراکز تحت نظارت این اداره در کنترل بیماری کووید ۱۹ گفت: اقدامات بسیاری از آغاز بیماری کرونا توسط این اداره و مراکز صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به تب‌سنجی همکاران و مودیان در ورودی ستاد و مراکز زیرمجموعه، ضدعفونی ستاد اداره و مراکز بصورت روزانه، نصب بنر آگاه‌سازی کنترل و پیشگیری، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی و ... اشاره کرد.
او با تأکید بر رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های مربوطه گفت: به جهت افزایش انگیزه و تقویت حضور پرسنل بسته‌های ضدعفونی و بهداشتی بصورت دوره‌ای در اختیار افراد قرار گرفته است.
خادم گفت: از اسفندماه گذشته تاکنون در چندین نوبت بسته‌های بهداشتی شامل: ماسک، مواد ضدعفونی، صابون، بروشورهای آموزشی و...توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی و مراکز غیردولتی جهت کودکان کار و افراد کارتن‌خواب با توجه به در معرض خطر بودن این افراد توزیع شده که می‌تواند نقش موثری در آگاه‌سازی و پیشگیری از بیماری داشته باشد.
در همین راستا و با هماهنگی فرمانداری شهرستان ستاد مقابله با کرونا، روانشناسان اورژانس اجتماعی و مشاوران کلینیک‌های اداره بهزیستی ضمن تماس با ۷۱۷ نفر از افراد مشکوک به کرونا و شناسایی افراد مبتلا به این بیماری به ارزیابی روانی و اجتماعی این افراد پرداختند که ۱۲۳ نفر از افراد نیازمند به بسته‌های حمایتی پس از مشاوره جهت حمایت به فرمانداری معرفی شده‌اند.
داود خادم با بیان اینکه در بحران ایجاد شده، مراکز مشاوره تخصصی تحت نظارت بهزیستی در شهرستان ملارد هم همراه با کارشناسان ستادی مشغول ارائه خدمات هستند افزود: مشاورین اداره طی تماس با این افراد چگونگی ارتباط با سامانه ١٤٨٠ و همچنین سایت corona.behzisti.ir را جهت دریافت خدمات روانشناختی آموزش می‌دهند.
ارائه خدمات مشاوره بصورت تهیه فایلهای صوتی و مجازی و برقراری ارتباط هرچه بیشتر میان مردم و کارشناسان اورژانس اجتماعی، توزیع سبد کالا درب منزل مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش توسط معاونت مشارکتهای مردمی، برگزاری کمیسیون پزشکی بدلیل تسریع در خدمت رسانی به جامعه هدف با کنترل موازین بهداشتی، نصب بنرهای سامانه خودارزیابی با همکاری شهرداری در نقاط مختلف شهرستان، بازدید آنلاین مراکز توسط کارشناسان نظارت و مسئول مدیریت عملکرد به جهت بررسی شرایط، اجرای طرح دورکاری پرسنل، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
خادم در پایان با تأکید بر نقش موثر ارگانهای دولتی در آموزش و خدمات‌رسانی به افراد در کنترل و پیشگیری بیماری کووید ۱۹ گفت: طی روزهای گذشته نیز تمامی بیماران و پرسنل شاغل در مراکز شبانه‌روزی نگهداری توانبخشی و اجتماعی تحت نظارت این اداره نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان واکسن آنفولانزا را دریافت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار