وحدت جهان اسلام مانع از توهین به مقدسات می‌شود

تهران (پانا) - نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اتفاقات فرانسه گفت در این باره علما موضع قاطعی نگرفتند که این اشکال است. سیاسیون بابد تلاش کنند اگر ما با هم وحدت داشته باشیم دشمنان اسلام نمی‌توانند به مقدسات ما توهین کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
وحدت جهان اسلام مانع از توهین به مقدسات می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ناصر ابوشریف؛ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در نشست تخصصی «وحدت اسلامی، رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی» با بیان اینکه وحدت امت اسلامی بحث بسیار مهم و اساسی است و اگر ما به ارزش‌های خودمان برگردیم قطعاً دشمن فرصتی برای ایجاد تفرقه پیدا نمی‌کند، گفت: مهم این است که ایجاد وحدت وظیفه علما و سیاسیون است. برای مثال اگر رابطه سیاسی خوبی میان ایران و عربستان وجود داشت، خیلی از مسائل اختلافی مطرح نمی‌شد و خیلی از این فرقه‌ها شکل نمی‌گرفت. اساساً نباید از اختلاف فرار کرد و باید با گفت‌وگو به ایجاد رشد و تعالی کمک کرد. براین اساس ما باید خودمان اختلافات را کاهش دهیم و قرآن را محور قرار دهیم که می‌فرماید: «اشدا علی الکفار رحما بینهم» و این اساس حل اختلافات است و باید آیات محکمات قرآن محور قرار گیرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: وحدت اسلامی مسله اساسی است و اگر به ارزش های خود برگردیم دشمن هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.

وی با اشاره به موضوع اهانت به پیامبر(ص) در فرانسه، گفت: متأسفانه علما و سیاسیون موضع‌گیری چندانی نکردند و ضروری است تلاش بیشتری کنند. وقتی ما در یک نقطه با هم وحدت داشته باشیم، قطعاً دشمنان جرئت جسارت به پیامبر(ص) را پیدا نمی‌کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: ما نباید از اختلافات فرار کنیم بلکه گاهی اختلافات باعث رشد و تعالی است. بزرگترین اختلافات بر سر امامت است.

وی اظهار کرد: اختلافات فقها و بسیاری از مسلمین طبیعی و رایج است. ما باید تلاش کنیم با تاسی به قرآن اختلافات را کاهش دهیم.

ابوشریف با بیان اینکه ما باید برای ایجاد وحدت تلاش گسترده کنیم گفت: با وجود دین واحد می توانیم نقاط مشترک زیادی داشته باشیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اتفاقات فرانسه اظهار کرد: در این باره علما موضع قاطعی نگرفتند که این اشکال است. سیاسیون بابد تلاش کنند اگر ما با هم وحدت داشته باشیم دشمنان اسلام نمی توانند به مقدسات ما توهین کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار