مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در زاهدان افتتاح شد

زاهدان(پانا)- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان از افتتاح مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری این استان در زاهدان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در زاهدان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در این مراسم اظهار کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی و سرمایه‌گذاران کشور در مسیر فعالیت خود گاهی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که رفع هرچه سریع‌تر این مشکلات از اهمیت بالایی برخوردار بود و به همین دلیل مرکزی با این عنوان برای بررسی و رفع مشکلات در کشور هدف‌گذاری شد.
وی افزود: پیش از راه‌اندازی این مرکز نیز مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان پیگیری می‌شد اما با هدف تمرکز بیشتر بر رفع سریع‌تر مشکلات و سهولت دسترسی سرمایه‌گذاران، با راه‌اندازی این مرکز از این پس از طریق این مرکز می‌توانند مشکلات خود را مطرح و پیگیری کنند که این خود در رویه سرمایه‌گذاری تسهیل ایجاد خواهدکرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی و سرمایه‌گذارانی که در مسیر فعالیت خود با مشکل روبه‌رو شده‌اند می‌توانند از طریق تماس تلفنی یا پیامکی با شماره ۰۹۲۱۸۳۸۲۳۸۱ یا با مراجعه به درگاه اینترنتی Tashil.stsm.ir مشکل خود را ثبت و با کارشناسان حاضر در مرکز فوریت‌ها مطرح کرده و از این طریق پیگیر حل آن شوند که در این صورت دیگر نیازی به حضور افراد از شهرستان‌های دورتر در مرکز این استان نیست.

وی با اشاره به اینکه همه روزه نمایندگان دستگاه‌های مرتبط به حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان در این مرکز مستقر خواهند بود تصریح کرد: موارد ارائه شده مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری پس از جمع‌بندی، دسته‌بندی و اولویت‌بندی خواهد شد مشکلات حاد در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت بررسی و نتیجه آن اعلام می‌شود و سایر مشکلات هم بر اساس اولویت در سطح این استان در یک هفته و مواردی که لازم است به سطح ملی منعکس شود ظرف ۲ هفته بررسی و اعلام نتیجه خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در نخستین نشست مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری این استان با دستورکار تامین سوخت واحدهای تولیدی برگزار شد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد سیستان و بلوچستان سازمان صنعت، معدن و تجارت دستگاه متولی صدور مجوزهای این حوزه است و سایر دستگاه‌ها موظف هستند به استناد مجوز صادر شده از سوی این سازمان خدمات لازم را به واحدهای متقاضی ارائه دهند.

زنگنه بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی فعال سیستان و بلوچستان به دلایل مختلف در دریافت سوخت دچار مشکل بودند که با توجه به اهمیت توسعه اقتصادی و در راستای اهداف این مرکز مشکل این واحدها با حضور مدیران مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد این واحدها سوخت مورد نیاز خود را با نظارت دقیق بر عملکرد و فعالیت‌های آنان و بر اساس تولید واقعی دریافت کنند.
وی با اشاره مجدد بر ضرورت نظارت بر فعالیت واحدها بر عدم تخصیص سوخت به واحدهای راکد و تعطیل تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به موارد موجود در حوزه سوخت به دلیل ورود گاز شهری به شهرک صنعتی میرجاوه مقرر شد واحدهایی که علمک گاز نصب شده هرچه سریع‌تر برای دریافت اشتراک گاز اقدام کنند و پس از مدت زمان تعیین شده سهمیه سوخت این واحدها قطع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار