رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تحریم کالاهای فرانسوی کار خوبی است

تهران (پانا)-رئیس مجمع تشخیص مصاحت نظام گفت اینکه عده‌ای از مسلمان‌ها در برخی از کشورها به صورت خودجوش کالاهای فرانسوی را تحریم کردند بسیار کار خوبی بود و امیدواریم که بقیه هم همین مسیر را تعقیب کنند

کد مطلب: ۱۱۳۴۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تحریم کالاهای فرانسوی کار خوبی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله صادق آملی لاریجانی پیش از درس خارج فقه خود در سخنان کوتاهی، هتاکی‌های بی منطق ، غیر معقول ، سخیف ، غیر اخلاقی برخی نشریات فرانسوی و همچنین حمایت‌های بی معنا و بی وجه مکرون را محکوم و بر همراهی مسلمانان جهان در مقابله با این اسلام ستیزی ها تاکید کرد.


وی گفت: به مناسبت مطالبی که در چند روز اخیر در برخی از نشریات فرانسوی مطرح شده و حمایت‌هایی که رئیس جمهور فرانسه آقای مکرون نسبت به این مطالب به عمل آورده چند نکته را عرض می کنم. گرچه ساحت نورانی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم که نورش همۀ آسمان‌ها و زمین را فرا گرفته آن‌قدر پیراسته و نورانی هست که این مطالب سخیف و هتاکانه گردی به آن عظمت روحی نرساند ولیکن ما مسلمانان باید به وظیفه خاص خود در قبال این هتاکی‌ها عمل کنیم.

وی ادامه داد: این روشن است که کسی که تجلی اعظم حق متعال است ساحتش بسیار فراتر و والاتر از این مطالب است که بخواهد اینها کمترین تأثیری در آن مقام داشته باشد. منتهی ما مسلمان‌ها وظیفۀ دیگری داریم. ما ضمن محکوم کردن این هتاکی‌های بی منطق و غیر معقول و سخیف و غیر اخلاقی نشریات فرنسوی و همچنین حمایت‌های بی معنا و غیرقابل‌توجیه آقای مکرون از این هتاکی‌ها که هیچ منطقی ندارد و هیچ توجیه اخلاقی و عقلانی ندارد ، از همۀ مسلمانان می‌خواهیم که در مسیر مقابلۀ با این اسلام ستیزی با هم همراه شوند.

وی گفت: مسألۀ اسلام ستیزی اختصاصی به امروز و دیروز مغرب زمین ندارد و دهه‌های متمادی است و بلکه قرن‌هاست که دنیای غرب به انحاء مختلف علیه اسلام اقدام می‌کند و این رفتارهای خصمانه اختصاصی به زمان خاص ندارد، منتهی بعد از انقلاب اسلامی وقتی ظرفیت عظیم دین اسلام را ملاحظه کردند و ظرفیت‌های عظیم توده‌های مسلمان را مشاهده کردند، کشورهای غربی گویی زنگ خطر خاصی شنیده‌اند.

آملی لاریجانی تصریح کرد: امروز مردم مسلمان در دنیا قریب به دو میلیارد نفر هستند. اگر جمهوری اسلامی که تعداد محدودی از مسلمان‌ها را در خودش جای داده در طول چهل سال انقلاب اسلامی با اقتدار مقابل آمریکا یعنی شیطان بزرگ ایستاده و همینطور در مقابل کشورهای حامی او در اروپا و اذناب منطقه‌ای‌اش ایستاده، وقتی یک کشوری با منابع محدود توانسته این‌مقدار در مقابل آنها ایستادگی کند، اگر دو میلیارد مسلمان با هم همراه شوند چه بلایی بر سر آنها خواهند آورد. حداقل این است که تمام ظرفیت‌های ممکن خودشان را از دسترس آنها خارج خواهند کرد و این مطلب مهمی است.

وی ادامه داد: پژوهشگران و محققان غربی بسیار این مسأله را رصد می‌کنند. یکی از این پژوهشگران در یکی از موسسات که مربوط به بحث‌های دینی است رصد کرده بود که رشد اسلام هم به لحاظ جمعیتی و هم به لحاظ میزان انتشار به مراتب از جهان مسیحیت فراتر رفته است و با اینکه در سال‌های قبل و حتی الان جمعیت مسلمان‌ها به مراتب کمتر از مسیحیت هست ولی ادعا کرده است که اگر همین رشد جهان اسلام ادامه پیدا کند، در 2070 به مراتب مسلمان‌ها هم جمعیتشان و هم سرعت انتشارشان بیش از جهان مسیحیت خواهد شد.


لاریجانی گفت: آنها حسابگر هستند و با خودشان فکر می‌کنند که اگر این ظرفیت عظیمی که در جهان اسلام وجود دارد و خصوصاً در دین اسلام در مبارزۀ با طواغیت و در مبارزۀ با ظلم و در جهاد فی سبیل الله به فعلیت برسد، چه تأثیر شگرفی بر دیگر حکومت‌ها خواهد داشت؟! مسلماً خائف می‌شوند و بحثشان هم فقط این نیست که یک کاریکاتور موهن علیه پیامبر اسلام در نشریه درج کنند. اینها با تمام وجودشان و تمام سلاح‌هایی که در زرادخانه شان دارند بر علیه اسلام اقدام می‌کنند. این تحقیقات به ظاهر فلسفی در باب فلسفۀ سیاسی که سکولاریزم را ترویج می‌کند، فکر می‌کنید که اینها همه بحث‌های علمی هستند؟! اینها برای زدن مبادی و مبانی فکر دینی است. کسانی که در کشورهای اسلامی با پول غربی‌ها کرسی‌های دموکراسی در دانشگاه راه انداخته اند، گمان می‌کنید که اینها برای ترویج علم است!

وی افزود: واضح است که اینها برای نشر فکری است که ریشه‌های فکر دین اسلام را بزند. دفاعشان از سکولاریزم و ترویج آنها و بزرگ کردن روشن فکران سکولار در جهان اسلام و امثال اینها نوعی از این کارهاست.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تأثیری که در سلاطین و حکام کشورهای عربی می‌گذارند و این فاصله ای که بین مسلمانان ایجاد می‌کنند و این خلأئی که موجب شدند در جهان اسلام پیدا شود به لحاظ تفکیک مرزها و بنابراین قدرت‌ها را در مقابل هم قرار دادند، اینها همه کارهای شیطنت آمیزی است که انجام می‌دهند. بنابراین این مطالب هتک آمیز در یک نشریه درواقع در چارچوب مجموعه ای از اقداماتی است که انجام می‌دهند. ولی ما مطمئنیم که حق متعال نور خودش و نور تجلی اعظم خودش را همینطور بیش از پیش انتشار خواهد داد و نور حق، مخفی نمی ماند.

وی تصریح کرد: این از سفاهت و حماقت آنهاست که گمان می‌کنند با این کارهای خلاف اخلاق و هتاکی‌ها می‌توانند حرمت نور بزرگ خداوند را مخدوش کنند و از آن سخیف‌تر حمایت سردمداران و حکام آنهاست. امثال آقای مکرون باید بفهمند که با این کارهای حماقت آمیز و غیر منطقی و رفتارهای غیر اخلاقی نمی توانند جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند. با کدام منطق توجیه می‌شود که به پیامبر مورد عنایت و عشق میلیاردها مسلمان اینگونه عواطف شان را تحریک کند و به او توهین کنند، پیامبری که حتی مورد توجه و احترام غیر مسلمان‌هاست. لذا این مطلب برای همه روشن است.
وی افزود: جا دارد همۀ مسلمان‌ها در محکوم کردن این اعمال سخیف و هتاکانه متحد شوند و در مقام عمل اقداماتی بکنند که هتاکان را سر جای خودشان بنشانند. آقای مکرون و اذنابش که دست به چنین اقدامات زشتی می‌زنند، مسلّم بدانند که عکس العمل جهان اسلام ساده نیست.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه عده‌ای از مسلمان‌ها در برخی از کشورها به صورت خودجوش کالاهای فرانسوی را تحریم کردند بسیار کار خوبی بود و امیدواریم که بقیه هم همین مسیر را تعقیب کنند و البته این تازه ضربۀ کوچکی است در مقابل آن چیزی که آنها باید دریافت کنند از رفتارهای ناصحیح و غیر عقلائیشان. ما مطمئن هستیم که آنها نهایتاً از این کارهای نابخردانه شان پشیمان خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار