پوشش 70 درصدی طرح «کوچ» در استان آذربایجان غربی

ارومیه (پانا)- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان از پوشش 70 درصدی طرح «کوچ» برای دانش آموزان استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت تاکنون قریب به 430 هزار نفر از دانش آموزان استان تحت پوشش طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان) قرار گرفته اند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
پوشش 70 درصدی طرح «کوچ» در استان آذربایجان غربی

«مهین منافی» صبح امروز در جلسه ویدئو کنفرانس مدیران کل آموزش و پرروش سراسر کشور با موضوع اجرای طرح کوچ اظهار کرد: طرح کاهش وزن و کنترل چاقی دانش‌آموزان در مدارس استان آذربایجان غربی اجرا می‌شود؛ این طرح برای همه‌ دانش‌آموزان استان، در همه دوره‌های تحصیلی و در همه‌ی شهرستان‌ها و مناطق اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی جزو پنج استان پیشرو در اجرای طرح کوچ است، خاطر نشان کرد: غربالگری و تعیین شاخص توده‌ بدنی، کاهش سه درصدی تعداد دانش‌آموزان چاق و بهبود وضعیت جسمانی دانش‌آموزان از اهداف اصلی اجرای طرح «کوچ» است.

منافی افزود: میزان شیوع اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان در سن ۶ تا ١٧سال حدود ٢١ درصد برآورد شده و زنگ خطری را به وجود آورده است که اگر آن را جدی نگیریم هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم بسیاری بر جامعه تحمیل خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: در شرایط امروزی بیماری کرونا نیاز است برنامه‌ جدی‌تر و مدونی در راستای اجرای طرح کوچ که یکی از 25 بسته‌ تحولی وزارت آموزش و پرورش است، داشته باشیم که قطعا شرایط حاکم بر زندگی ما ایجاب می‌کند مربیان درس تربیت‌بدنی با سخت‌کوشی بیشتری در این زمینه کار کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: غربالگری و تعیین شاخص توده‌ بدنی، جلب حمایت مدیران و معلمان، ایجاد تغییر رویه و رفتار، کاهش سه درصدی تعداد دانش‌آموزان چاق و بهبود وضعیت جسمانی دانش‌آموزان قدکوتاه از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

وی با بیان این‌که حتی در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا آموزش و پرورش دانش‌آموزان تعطیل نمی‌شود، اظهار کرد: باید شرایط آموزش و پرورش را با شرایط کرونایی پیش ببریم، فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را نمی‌توان تعطیل کرد، رسالت اصلی ما هم آموزش و هم تربیت است و همه باید برای ارتقای نظام سلامت جامعه تلاش کنیم.

گفتنی است امسال حدود 620 دانش آموز در مدارس استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار